امروز:7 اردیبهشت 1403

قانونگذاران از گوگل می خواهند تا قبل از لغو حق سقط جنین، جمع آوری داده های مکان را متوقف کند

سناتور ران وایدن و 41 قانونگذار دموکرات دیگر از گوگل می‌خواهند که جمع‌آوری و نگهداری داده‌های موقعیت مکانی را که می‌تواند علیه افرادی که سقط جنین داشته‌اند یا به دنبال سقط جنین هستند مورد استفاده قرار گیرد، متوقف کند. در نامه ای (PDF) به ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت، قانونگذاران به پیش نویس دیوان عالی که توسط پولیتیکو به دست آمده است اشاره کردند که در آن قضات SCOTUS به لغو رو در مقابل وید رای داده اند. این مورد تاریخی از حقوق فدرال برای سقط جنین در سراسر کشور محافظت می کند و ایالت هایی که قوانین محرک را دارند، در صورت لغو واقعی سقط جنین بلافاصله جرم محسوب می شوند.

ما نگران این هستیم که در دنیایی که سقط جنین غیرقانونی شود، رویه فعلی گوگل در جمع آوری و نگهداری سوابق گسترده از داده های موقعیت مکانی تلفن همراه به ابزاری برای افراط گرایان راست افراطی تبدیل شود که به دنبال سرکوب هستند. در مورد افرادی که به دنبال مراقبت های بهداشت باروری هستند،” قانونگذاران نوشتند. مشکل آنها بیشتر به نحوه طراحی اندروید توسط Google مربوط می شود به طوری که اگر یک برنامه شخص ثالث از کاربران درخواست دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی آنها را بکند، باید داده های مکان را نیز دریافت کند. در iOS، Google تنها زمانی می‌تواند اطلاعات اطلاعاتی را جمع‌آوری کند که افراد از Google Maps استفاده می‌کنند.
تبلیغات

همانطور که گوگل در گزارش‌های شفاف‌سازی خود فاش می‌کند، به طور معمول از سازمان‌های مجری قانون که به دنبال دستیابی به اطلاعات کاربران هستند، احکام دادگاه، احضاریه و حکم‌های جستجو دریافت می‌کند. به عنوان مثال، در نیمه اول سال 2021، غول فناوری 50907 درخواست برای افشای اطلاعات کاربران شامل 115594 حساب دریافت کرد. در مجموع 82 درصد از این درخواست ها منجر به افشای برخی اطلاعات شد.

در نامه خود، قانونگذاران اشاره کردند که چگونه یک چهارم از احکام دادگاهی که گوگل دریافت می کند مربوط به داده های “geofence” است که می تواند اطلاعات افراد نزدیک به یک مکان خاص را در یک زمان مشخص نشان دهد. آنها به این معنی هستند که می توان از آن برای شناسایی افرادی استفاده کرد که به کلینیک های بهداشت باروری و سایر مکان هایی که به افراد کمک می کند تا به سقط جنین دسترسی داشته باشند مراجعه می کنند.

امضاکنندگان گوگل را به دلیل این که یکی از اولین شرکت هایی بود که قبل از افشای اطلاعات کاربر به ضمانت نامه نیاز داشت ستایش کردند، اما گفتند این کافی نیست. آنها گوگل را با اپل مقایسه کردند و گفتند که دومی نشان می دهد که “شرکت های گوشی های هوشمند نیازی به حفظ پایگاه های اطلاعاتی ردیابی تهاجمی مکان مشتریان خود ندارند.” با ادامه جمع‌آوری داده‌های مکان، قانون‌گذاران می‌گویند گوگل در حال ایجاد شکاف دیجیتالی است، زیرا کسانی که توانایی خرید آیفون را دارند از محافظت بیشتری در برابر نظارت دولت برخوردار هستند.

آنها نامه را با این درخواست نوشتند:

«[ما] از شما می‌خواهیم که شیوه‌های جمع‌آوری و نگهداری داده‌های خود را سریعاً اصلاح کنید، به طوری که Google  داده‌های موقعیت مکانی غیرضروری مشتری را جمع‌آوری نمی‌کند و هیچ گونه داده مکان غیرمجموعه‌ای را درباره مشتریان منفرد، خواه به شکل قابل شناسایی یا بی‌نام، حفظ نکند. Google نمی‌تواند به آن اجازه دهد. زیرساخت دیجیتالی متمرکز بر تبلیغات آنلاین علیه زنان مسلح می شود."
اشتراک گذاری