امروز:29 فروردین 1403

گزارش جدید ادعا می کند که میزان صدمات پیمانکاران تحویل آمازون در سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده در گزارش جدید مرکز سازمان‌دهی استراتژیک (SOC) رانندگان شبکه شریک تحویل شخص ثالث آمازون که به سرعت در حال رشد است، در حین کار با فرکانس تکان‌دهنده‌ای آسیب می‌بینند – و میزان صدمات بین سال‌های 2020 و 2021 به طور چشمگیری افزایش یافته است.

در میان رانندگان شریک خدمات تحویل (DSP) که داده‌های OSHA را برای آنها پیدا کرد، SOC ادعا می‌کند که «تقریباً یک آسیب به ازای هر پنج کارگر تمام‌وقت معادل» در سال 2021 رخ داده است – نرخ حادثه 18.3. میانگین نرخ حوادث اخیر اداره آمار کار در میان «پیک‌ها و خدمات تحویل سریع» تنها 7.5 در هر 100 نفر است. طبق SOC، اعداد آسیب‌دیدگی در سال 2021 تقریباً 40 درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهند.

با این حال، برخی از محدودیت‌های مهم برای یافته‌های SOC – که خود حاصل همکاری اتحادیه بین‌المللی کارکنان خدمات، Teamsters، Communications Workers of America و United Farmworkers of America است – وجود دارد. از آنجا که DSPها قرارداد فرعی هستند، داده های آسیب آنها به صورت جداگانه به OSHA ارسال می شود. SOC توانست گزارش حوادث را برای 201 شرکت تحویلی که با آمازون کار می کنند به دست آورد، اما تخمین می زند که استخر تنها ده درصد از کل نیروی کار DSP را تشکیل می دهد. با این حال، با توجه به انبوه گزارش‌های مربوط به میزان آسیب در میان کارکنان انبار آمازون، این گزارش نشان می‌دهد که این روند ممکن است به طور گسترده برای نیروی کار این شرکت قابل اجرا باشد.

کار برای یک DSP، طبق دادخواستی که در اوایل سال جاری توسط یکی از این شرکت‌ها ارائه شد، شامل موافقت با “کنترل تقریباً کامل” توسط آمازون است بدون اینکه غول تجارت الکترونیک “ضمانت‌های حفاظتی مورد نیاز” را ارائه کند. رانندگان DSP همچنین به طور منظم توسط آمازون از طریق برنامه Mentor این شرکت و دوربین های نظارتی نصب شده در وسایل نقلیه آنها نظارت می شوند. به گفته یکی از رانندگان در ایندیاناپولیس که SOC در ماه مارس با او صحبت کرد، آمازون از سیستم امتیازاتی استفاده می کند که رانندگان را در مقایسه با همکارانشان از نظر سرعت تحویل و میزان تکمیل رتبه بندی می کند. راننده گفت 15 راننده را می شناسد که به دلیل عدم برآورده کردن خواسته های عملکرد آمازون از کار اخراج شده اند. دعوای فوق خاطرنشان می کند که “محدودیت های زمانی بسیار تهاجمی که به ندرت می توان با خیال راحت رعایت کرد” یک پایه اصلی است.

کلی نانتل، سخنگوی آمازون به Engadget گفت: «این گزارش داده‌های کمتر از 10 درصد از شرکای تحویل ما را برای بیان یک داستان نادرست و گمراه‌کننده انتخاب می‌کند. “ایمنی یک اولویت در سراسر شبکه ما است، به همین دلیل است که ما فناوری هایی مانند سیستم های دوربین نوآورانه را معرفی کرده ایم که منجر به کاهش کلی نرخ تصادفات نزدیک به 50٪ شده است و ما به سرمایه گذاری در ابزارهای ایمنی جدید برای امتحان کردن ادامه خواهیم داد. و هر روز بهتر شوید.» مشخص نیست که آیا DSP ها موظف هستند داده های آسیب خود را با آمازون و همچنین OSHA به اشتراک بگذارند یا خیر؛ Engadget برای شفاف سازی تماس گرفته است.

برنامه DSP – که آمازون برای اولین بار در سال 2018 برای کاهش اتکای خود به USPS، UPS و Fedex راه اندازی کرد – از آن زمان به سرعت رشد کرد و به شبکه ای متشکل از 2000 شرکت رسید. همانطور که بلومبرگ اشاره کرد، بسیاری از اپراتورهای DSP جانبازان، بازنشستگان، صاحبان مشاغلی که برای اولین بار در آن شرکت دارند و دیگر نوپایان تجارت لجستیک هستند. همان تقاضاهای بهره وری که برای رانندگان اعمال می شود، به طور مشابه در برابر مالکان DSP که حاشیه های ناچیز را گزارش کرده اند، اعمال می شود و اگر تصمیم به خروج داشته باشند، احساس می کنند در برنامه به دام “هزینه های خروج” افتاده اند.

اشتراک گذاری