امروز:8 اردیبهشت 1403

گوگل موافقت کرد که دعوای 5 میلیارد دلاری را به اتهام ردیابی کاربران ناشناس در کروم حل و فصل کند

در سال 2020، گوگل با شکایتی مواجه شد که آن را به ردیابی فعالیت های کاربران کروم حتی زمانی که از حالت ناشناس استفاده می کردند متهم کرد. اکنون، پس از یک تلاش ناموفق برای رد کردن آن، شرکت موافقت کرده است که شکایتی را که در ابتدا به دنبال خسارت 5 میلیارد دلاری بود، حل و فصل کند. به گزارش رویترز و واشنگتن پست، هیچ یک از طرفین جزئیات این توافق را علنی نکرده اند، اما آنها قبلاً با شرایطی که در ماه فوریه برای تأیید به دادگاه ارائه می کنند، موافقت کرده اند.

زمانی که شاکیان شکایت خود را مطرح کردند، گفتند گوگل از ابزارهایی مانند محصول Analytics، برنامه ها و افزونه های مرورگر برای نظارت بر کاربران استفاده می کند. آنها استدلال کردند که با ردیابی شخصی در حالت ناشناس، این شرکت به دروغ به مردم این باور را می دهد که می توانند اطلاعاتی را که مایل به اشتراک گذاری با آن هستند کنترل کنند. در آن زمان، سخنگوی گوگل گفت که اگرچه حالت ناشناس فعالیت کاربر را در دستگاه آنها ذخیره نمی کند، وب سایت ها همچنان می توانند اطلاعات آنها را در طول جلسه جمع آوری کنند.

شاکیان این شکایت ایمیل‌های داخلی ارائه کردند که ظاهراً مکالمات بین مدیران Google را نشان می‌داد که ثابت می‌کرد این شرکت استفاده از مرورگر ناشناس را برای فروش تبلیغات و ردیابی ترافیک وب نظارت می‌کرد. شکایت آنها گوگل را به نقض استراق سمع فدرال و قوانین حفظ حریم خصوصی کالیفرنیا متهم کرد و از هر کاربر آسیب دیده حداکثر 5000 دلار درخواست کرد. آنها ادعا کردند که میلیون‌ها نفر که از سال 2016 از حالت ناشناس استفاده می‌کردند احتمالاً تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، که این موضوع خسارات هنگفتی را که از این شرکت می‌خواستند توضیح می‌دهد. گوگل احتمالاً با مبلغی کمتر از 5 میلیارد دلار موافقت کرده است، اما هنوز جزئیات این توافق را فاش نکرده است و هنوز با بیانیه رسمی به Engadget مراجعه نکرده است.

اشتراک گذاری