امروز:10 اردیبهشت 1403

قاضی فدرال ادعای X را رد می کند که قانون تعدیل محتوای کالیفرنیا آزادی بیان را نقض می کند

یک قاضی فدرال در کالیفرنیا تلاش ایلان ماسک برای بی اعتبار کردن قانون رسانه های اجتماعی ایالتی را که اولین بار توسط The Verge گزارش شده بود، رد کرد. AB 587 ایالتی شرکت‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا سیاست‌های تعدیل محتوای خود را منتشر کنند، چیزی که Musk’s X (توئیتر سابق) ادعا کرد که متمم اول را نقض می‌کند. ویلیام شوب، قاضی منطقه ای ایالات متحده، روز پنجشنبه نوشت: “به نظر نمی رسد که این الزام در چارچوب قانون متمم اول، غیرقابل توجیه یا سنگین باشد.”

وکلای X استدلال کرده بودند که این قانون خلاف قانون اساسی است و منجر به سانسور می شود. AB 587 “هم هدف و هم اثر احتمالی تحت فشار قرار دادن شرکت هایی مانند این شرکت در دادخواست خود که در ماه سپتامبر ارائه شد، نوشت: حذف، پول زدایی، یا از اولویت‌بندی گفتار محافظت‌شده بر اساس قانون اساسی. این شرکت ادعا کرد که «نیت واقعی» این قانون «فشار بر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای «حذف» برخی محتوای محافظت شده طبق قانون اساسی است که توسط دولت مشکل‌ساز تلقی می‌شود.

قاضی شوب چیزها را متفاوت دید. او نوشت: «گزارش‌های مورد نیاز AB 587 کاملاً واقعی هستند. «شرایط گزارش دهی صرفاً شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند که سیاست‌های تعدیل محتوای موجود خود را، در صورت وجود، مرتبط با دسته‌های مشخص‌شده شناسایی کنند».

وی ادامه داد: «افشای مورد نیاز نیز بحث برانگیز است. صرف این واقعیت که گزارش ها ممکن است «به نوعی به یک موضوع بحث برانگیز گره بخورند»، خود گزارش ها را بحث برانگیز نمی کند.

شوب به این نتیجه رسید که راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا، بار اثبات این قانون را “به طور معقولی به منافع اساسی دولت در الزام شرکت های رسانه های اجتماعی به شفافیت در مورد خط مشی ها و شیوه های تعدیل محتوا مرتبط می کند تا مصرف کنندگان بتوانند تصمیمات آگاهانه ای در مورد محل مصرف خود بگیرند. و انتشار اخبار و اطلاعات.»

این سال سختی برای X در اولین سال مالکیت ماسک بود. این شرکت نام خود را تغییر داد، یک مدیر عامل جدید استخدام کرد، یک ربات چت هوش مصنوعی راه‌اندازی کرد، یک نظریه‌پرداز باور بدنام را بازگرداند و به دلیل سردرگمی صنعت تبلیغات در مورد برندهایی که در کنار محتوای طرفداران نازی‌ها قرار می‌گیرند، پول را از بین برد. اوه، و اتحادیه اروپا روند نقض رسمی را علیه شرکتی که قبلاً توییتر نامیده می شد آغاز کرده است.

اشتراک گذاری