امروز:6 اردیبهشت 1403

بخش روسیه گوگل، اعلام ورشکستگی کرد

بخش روسیه گوگل پس از توقیف حساب بانکی آن توسط مقامات، اعلامیه ای مبنی بر اعلام ورشکستگی ارائه کرد. یکی از سخنگویان گوگل به رویترز گفت که «مسدودی حساب، کار را برای اداره روسیه ما غیرقابل تحمل کرده است، از جمله استخدام و پرداخت حقوق کارکنان مستقر در روسیه، پرداخت پول به تامین کنندگان و فروشندگان، و انجام سایر تعهدات مالی».

مانند بسیاری از شرکت های دیگر، گوگل بیشتر فعالیت های تجاری خود را در روسیه پس از حمله این کشور به اوکراین در ماه فوریه به حالت تعلیق درآورد. با وجود آن و تشکیل پرونده ورشکستگی، در حال حاضر دسترسی روس ها به خدمات رایگان مانند جستجو، یوتیوب، جیمیل، نقشه ها و اندروید را ادامه خواهد داد.

در ماه مه سال گذشته، روسیه گوگل را به دلیل حذف نکردن هزاران محتوایی که غیرقانونی می دانست، حدود 82000 دلار جریمه کرد. مقامات سپس شرکت را در ماه دسامبر به دلایل مشابه حدود 98 میلیون دلار جریمه کردند. تخمین زده می شود که حدود 5.7 درصد از گردش مالی گوگل در سال 2021 در روسیه باشد.

در ماه‌های اخیر، رگولاتور مخابراتی Roskomnadzor یوتیوب را تحت فشار قرار داده است تا محدودیت‌های دسترسی به رسانه‌های روسی را لغو کند. یک کانال تلویزیونی روسی ماه گذشته گزارش داد که ضابطان قضایی حدود 1 میلیارد روبل (تقریبا 15 میلیون دلار) از گوگل را پس از خودداری از بازگرداندن دسترسی ایستگاه به حساب YouTube خود ضبط کردند.

در حالی که روسیه بسیاری از پلتفرم‌ها و سرویس‌های دیگر از جمله Google News را مسدود کرده است، در حال حاضر برنامه‌ای برای جلوگیری از دسترسی کاربران این کشور به یوتیوب ندارد. این هفته اعلام کرد که ساکنان احتمالاً در نتیجه چنین حرکتی متضرر خواهند شد. رویترز گزارش داد که این پلتفرم استریم حدود 90 میلیون کاربر روسی دارد.

وزیر توسعه دیجیتال روسیه همچنین گفت که با وجود آزمایش نسخه بسته اینترنت خود، این کشور قصد دارد به شبکه جهانی متصل بماند.

اشتراک گذاری