امروز:15 اردیبهشت 1403

وزارت دادگستری امریکا اتباع روسیه را به پولشویی بیت کوین در سال 2011 در هک Mt. Gox متهم کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده امروز اعلام کرد که دو شهروند روس را به اتهام ارتکاب جرایم مربوط به هک کردن کوه Gox در سال 2011، صرافی رمزارز منحله‌ای که در آن زمان یکی از بزرگترین صرافی‌های جهان بود، متهم کرد. الکسی بیلیوچنکو و الکساندر ورنر در منطقه جنوبی نیویورک (SDNY) متهم به شستشوی حدود 647000 بیت کوین مرتبط با سرقت هستند. علاوه بر این، بیلیوچنکو با اتهامات جداگانه ای در ناحیه شمالی کالیفرنیا (NDCA) در ارتباط با راه اندازی صرافی بدنام کریپتو روسیه BTC-e مواجه است.

این زوج در SDNY به جرم توطئه برای ارتکاب پولشویی متهم شده اند. در همین حال، اتهامات NDCA برای توطئه برای ارتکاب پولشویی و اداره یک تجارت خدمات پولی بدون مجوز است. اتهامات SDNY حداکثر 20 سال برای هر متهم محکوم است، در حالی که بیلیوچنکو در کیفرخواست NDCA با حداکثر 25 سال زندان مواجه است.

وزارت دادگستری می گوید که بیلیوچنکو، ورنر و همکارانش در سپتامبر 2011 یا حدوداً به سروری دسترسی پیدا کردند که کیف پول های رمزنگاری Mt. Gox را ذخیره می کرد. هنگامی که آنها به سرورها نفوذ کردند، این زوج و شرکای آنها ظاهراً شروع به انتقال بیت کوین مشتریان به حساب های تحت کنترل خود کردند. . علاوه بر این، آنها متهم به پولشویی بیت کوین های دزدیده شده به حساب های موجود در سایر صرافی های رمزنگاری شده نیز هستند که توسط این گروه کنترل می شود.

ظاهراً توطئه‌گران با یک سرویس کارگزاری بیت‌کوین نیویورک مذاکره کرده و یک «قرارداد تبلیغاتی» متقلبانه منعقد کرده‌اند، رابطه‌ای که آنها برای درخواست انتقال منظم به «حساب‌های مختلف بانکی خارج از کشور، از جمله به نام شرکت‌های پوسته، تحت کنترل بیلیوچنکو، ورنر، استفاده می‌کردند. و همدستان آنها.» وزارت دادگستری می گوید که این گروه بیش از 6.6 میلیون دلار از مارس 2012 تا آوریل 2013 انتقال داده است.

کنت آ. پولیت جونیور، دستیار دادستان کل ایالات متحده گفت: «این اعلامیه نقطه عطف مهمی در دو تحقیق بزرگ در مورد ارزهای دیجیتال است. همانطور که در کیفرخواست‌ها گفته شده است، از سال 2011، بیلیوچنکو و ورنر مقدار انبوهی از ارزهای دیجیتال را از کوه گوکس به سرقت بردند. ، به ورشکستگی نهایی بورس کمک می کند. بیلیوچنکو که با دستاوردهای غیرقانونی از کوه Gox مسلح شده بود، به راه اندازی صرافی بدنام ارز مجازی BTC-e کمک کرد، که برای مجرمان سایبری در سراسر جهان پول شویی می کرد. این کیفرخواست‌ها تعهد تزلزل ناپذیر این وزارتخانه برای محاکمه کردن بازیگران بد در اکوسیستم ارزهای دیجیتال و جلوگیری از سوء استفاده از سیستم مالی را نشان می‌دهد.»

اشتراک گذاری