امروز:15 اردیبهشت 1403

استیو هافمن، مدیر عامل Reddit از تغییرات API در AMA دفاع می کند

استیو هافمن، مدیر عامل Reddit، سرانجام به طور عمومی در مورد تغییرات API عمیقاً نامحبوب این شرکت صحبت کرد که منجر به این شد که برخی از پرکاربردترین برنامه های ردیت شخص ثالث اعلام کنند که مجبور خواهند شد تعطیل شوند. در یک بحث AMA (از من هر چیزی بپرس)، هافمن قول بهبود برنامه خود ردیت را داد، اما به نظر می‌رسید که تمایلی به دادن امتیاز در مورد قیمت‌گذاری و سایر مسائلی که جامعه را رتبه‌بندی کرده است، ندارد.

او در پست AMA خود نوشت: «ردیت باید یک تجارت خودپایدار باشد و برای انجام این کار، دیگر نمی‌توانیم به نهادهای تجاری که به استفاده از داده‌های در مقیاس بزرگ نیاز دارند یارانه بدهیم. برخی از برنامه‌ها مانند Apollo، Reddit is Fun، و Sync تصمیم گرفته‌اند که این قیمت‌گذاری برای کسب‌وکارشان کارساز نیست و قبل از اعمال قیمت‌گذاری بسته می‌شوند.

هافمن در مجموعه‌ای از پاسخ‌های 1 تا 2 جمله‌ای به پرسش‌های مفصل و چند قسمتی، برخی گام‌های نادرست در عرضه API شرکت را تأیید کرد، اما تا حد زیادی از پاسخگویی به سؤالات سخت‌تر در مورد نحوه مدیریت شرکت در رابطه با توسعه‌دهندگان شخص ثالث خودداری کرد. در یکی از پاسخ‌ها، او پذیرفت که پنجره 30 روزه داده‌شده به توسعه‌دهندگان برای API جدید، «یک جدول زمانی فشرده» بود و گفت که شرکت «به گفتگو با بسیاری از توسعه‌دهندگانی که هنوز می‌خواهند با ما کار کنند ادامه می‌دهد».

اما دیگر توسعه دهندگان به زودی به این موضوع پرداختند و خاطرنشان کردند که با وجود تماس از طریق کانال های تبلیغ شده توسط Reddit، هرگز از شرکت خبری نشنیده اند. یکی از توسعه دهندگان نوشت: “من در 3 ماه گذشته سعی کرده ام با Reddit تماس بگیرم و کاملا نادیده گرفته شده ام.” من در حال حاضر برای انجام هر کاری کاملاً ناتوان هستم و می‌خواهم برنامه‌ای را که در 10 سال گذشته روی آن کار می‌کردم ذخیره کنم.» هافمن عذرخواهی کرد و گفت که شرکت پاسخ خواهد داد.

وقتی از این سوال پرسیده شد که چرا این شرکت کریستین سلیگ، توسعه دهنده آپولو را به تهدید شرکت متهم کرد – ادعایی که سلیگ رد کرد و بلافاصله با یک کلیپ صوتی از تماس تلفنی با یکی از نمایندگان ردیت رد شد – هافمن انتقادات را دوچندان کرد. او گفت: «شوخی» او کمترین مشکل ماست. “رفتار و ارتباطات او با ما در همه جا بوده است – یک چیز به ما می گوید در حالی که چیز کاملاً متفاوتی می گوید. نمی‌دانم چگونه می‌توانیم با او تجارت کنیم.» (هافمن به سوال بعدی سلیگ که نمونه هایی از چنین رفتاری را می پرسید، پاسخ نداد.)

هافمن، که به سرعت در این پلتفرم کار می کند، همچنین قول داد که Reddit در حال کار بر روی بهبود برنامه خود، از جمله ابزارهای تعدیل و ویژگی های دسترسی آن است. هر دو منطقه اغلب توسط Redditor ها ذکر می شوند که برنامه های شخص ثالث را به برنامه اصلی شرکت ترجیح می دهند. او همچنین گفت که دلیل اینکه برنامه های شخص ثالث دیگر نمی توانند محتوای غیراخلاقی جنسی را نشان دهند به دلیل تغییر “محیط نظارتی” و نگرانی های قانونی است. او گفت: «این یک مبارزه دائمی برای حفظ این محتوا است. “ما باید در مورد جایی که ظاهر می شود سختگیر / محافظه کار باشیم.”

یکی از گویاترین پاسخ‌های او در پاسخ به سؤالی در مورد این برداشت که «ردیت به طور فزاینده‌ای سود محور شده و کمتر بر مشارکت اجتماعی متمرکز شده است» نسبت به گذشته بود. هافمن در پاسخ گفت: «ما تا رسیدن سود به سود محوری ادامه خواهیم داد. برخلاف برخی از برنامه‌های 3P [شخص ثالث]، ما سودآور نیستیم.»

نکته قابل توجه، تعدادی از موضوعات وجود داشت که هافمن به آنها اشاره نکرد، از جمله اینکه چرا شرکت API خود را با نرخی که توسعه دهندگان می گویند بسیار گران است قیمت گذاری کرد. هافمن همچنین به خاموشی آتی هزاران زیرسردیت معترض به تغییرات API توجهی نکرد. بیش از 3000 subreddit متعهد شده اند که از 12 ژوئن به مدت دو روز در اعتراض به تغییرات “تاریک شوند”.

تا پایان AMA، هافمن به 14 سوال پاسخ داده بود، در حالی که چند مدیر دیگر به تعدادی از سوالات خود پاسخ دادند. شاید در گویاترین نشانه که پاسخ‌های آن‌ها به خوبی دریافت نشده بود، هر پاسخی از تیم reddit به شدت منفی بود که مشاهده آن در خود رشته AMA تقریبا غیرممکن بود. بعداً یک مدیر تمام پاسخ های آنها را در بالای تاپیک پیوند داد. آنها گفتند: “ما می دانیم که یافتن پاسخ دشوار است.”

اشتراک گذاری