امروز:7 اردیبهشت 1403

بر اساس گزارش‌ها، دادستان‌های ایالات متحده در حال تحقیق از سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX به دلیل کلاهبرداری هستند

دادستان های فدرال ایالات متحده ممکن است در حال تشکیل پرونده کلاهبرداری علیه سام بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق FTX باشند. بلومبرگ گزارش می دهد که مقامات وزارت دادگستری این هفته با تیم ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال ملاقات کردند تا درباره اسنادی که بازرسان قصد دارند از این شرکت به دست آورند، بحث کنند.

این جلسه شامل دادستان های ناحیه جنوبی نیویورک، روس، دستیار دادستان ایالات متحده، ماموران اداره تحقیقات فدرال و وکلای FTX بود. روس، به ویژه، در پیگرد قانونی ترور میلتون، بنیانگذار نیکولا، که در اوایل سال جاری به دلیل گمراه کردن سرمایه گذاران محکوم شد، دست داشت. به گزارش بلومبرگ، اتهامات احتمالی در جلسه ای که این هفته برگزار شد مورد بحث قرار نگرفت.

وزارت دادگستری در حال بررسی “نزدیک” است که آیا FTX صدها میلیون دلار را در زمان اعلام ورشکستگی شرکت در 11 نوامبر به طور نادرست منتقل کرده است یا خیر. همچنین در حال بررسی این موضوع است که آیا صرافی هنگام انتقال وجوه به شرکت خواهرش Alameda Research قانون را نقض کرده است یا خیر.

بانکمن-فرید در مصاحبه اخیر خود با نیویورک تایمز سوء استفاده آگاهانه از سرمایه مشتری را رد کرد. واضح است که اشتباهات زیادی مرتکب شدم. چیزهایی هست که من هر کاری می کنم تا بتوانم دوباره انجام دهم.» “من هرگز سعی نکردم به کسی تقلب کنم.” او هفته آینده در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان شهادت خواهد داد، هیئتی که شامل شهادت مدیر عامل فعلی FTX، جان جی ری سوم نیز خواهد بود. ری بانکمن-فرید را به ارائه «بیانات عمومی نامنظم و گمراه‌کننده» در مورد FTX متهم کرده است.

اشتراک گذاری