امروز:30 فروردین 1403

مقامات ایالات متحده 30 میلیون دلار از وجوه هک شده «Axie Infinity» را بازیابی می کنند

مقامات ایالات متحده با کمک Chainalysis، تحلیلگر بلاک چین، 30 میلیون دلار ارز رمزنگاری شده سرقت شده از Axie Infinity در ماه مارس را بازیابی کردند. این تنها کسری از 625 میلیون دلاری است که بازی برای کسب درآمد به واحد هک مرتبط با کره شمالی معروف به گروه لازاروس از دست داده است، اما این یک دستاورد قابل توجه برای مجریان قانون و جامعه ارزهای دیجیتال است. Chainalysis می گوید این اولین بار است که ارز دیجیتال سرقت شده توسط یک گروه هکر کره شمالی توقیف می شود.

همانطور که این تحلیلگر توضیح می دهد، گروه های مرتبط با کره شمالی معمولاً از Tornado Cash برای مخلوط کردن اتر استفاده می کنند، اما تحریم هایی که ایالات متحده بر روی میکسر اعمال کرد آنها را مجبور به استفاده از تکنیک های جایگزین کرد. آن‌ها اکنون از پل‌های بلاک چین برای جابه‌جایی بین انواع مختلف سکه‌های دیجیتال استفاده می‌کنند تا منبع سرمایه‌شان را پنهان کنند، و تحلیلگر ابزارهای لازم برای ردیابی این حرکات زنجیره‌ای را در اختیار داشت.

ظاهراً، بیشتر وجوه دزدیده شده از Axie Infinity در بلاک چین باقی می‌ماند و نشان می‌دهد که بازیگران بد در جابجایی دارایی‌های دزدیده شده و تبدیل آن‌ها به ارزهای فیات با مشکل مواجه هستند. Chainalysis مطمئن است که این آخرین باری نخواهد بود که وجوه دزدیده شده از این گروه های هکر بازیابی می شود.

به گزارش Bleeping Computer، اخبار مربوط به بازیابی وجوه در رویداد AxieCon در حال انجام اعلام شد. ناشران بازی فاش کرده اند که پولی که مقامات بازیابی کرده اند به تدریج به خزانه Axie Infinity منتقل می شود و سپس به جامعه بازیکنان آن باز می گردد. با این حال، این یک روند سریع نخواهد بود و ممکن است چندین سال طول بکشد تا انجام شود.

اشتراک گذاری