امروز:6 اردیبهشت 1403

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ۱۱ نفر را به دلیل طرح 300 میلیون دلاری رمز ارز پانزی متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار 11 نفر را متهم کرده است که ظاهراً Forsage را راه‌اندازی و تبلیغ کرده‌اند، که گفته می‌شود یک طرح کریپتو پونزی بوده که بیش از 300 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران خرده‌فروش به‌دست آورده است.

این آژانس ادعا می‌کند که فورساژ میلیون‌ها نفر را قادر می‌سازد تا از طریق قراردادهای هوشمند در بلاک چین‌های اتریوم، ترون و بایننس در تراکنش‌ها شرکت کنند. این ادعا می‌کند که فورسیج اساساً به‌عنوان یک طرح هرمی برای بیش از دو سال فعالیت می‌کرده است، که در آن راه اصلی برای سرمایه‌گذاران برای کسب درآمد، جذب افراد دیگر به این طرح بود. کارولین ولشانس، سرپرست واحد دارایی‌های رمزنگاری و سایبری SEC در بیانیه‌ای گفت: کلاهبرداران نمی‌توانند قوانین اوراق بهادار فدرال را با تمرکز طرح‌های خود بر روی قراردادهای هوشمند و بلاک چین دور بزنند.

در شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمده است: «فورساژ یک هرم کتاب درسی و طرح پونزی است. این شرکت هیچ محصول واقعی و قابل مصرفی را به مشتریان خرده‌فروشی با حسن نیت در دوره زمانی مربوطه نمی‌فروشد یا ادعا می‌کند که هیچ منبع درآمدی به جز وجوه دریافتی از سرمایه‌گذاران نداشته است.»

چهار نفر از متهمان، بنیانگذاران فورسیج هستند که آخرین بار در روسیه، جمهوری گرجستان و اندونزی زندگی می کردند. SEC همچنین سه مروج مستقر در ایالات متحده را متهم کرد که ظاهراً بنیانگذاران آنها را برای تأیید Forsage در وب سایت و رسانه های اجتماعی خود استخدام کرده بودند. چندین عضو گروهی به نام Crypto Crusaders، گروهی که این طرح را ترویج می‌کرد، به نقض مقررات ثبت و ضد تقلب قوانین اوراق بهادار فدرال نیز متهم شدند. دو متهم بدون اعتراف یا انکار اتهامات وارده به تفهیم اتهام رضایت داده اند.

همانطور که CNBC اشاره می کند، بنیانگذاران Forsage این پلت فرم را در ژانویه 2020 راه اندازی کردند. تنظیم کنندگان در فیلیپین و مونتانا سعی کردند با اقدامات توقف و توقف آن را تعطیل کنند. SEC ادعا کرد که متهمان همچنان به تبلیغ Forsage ادامه می دهند و در عین حال ادعاهای مطرح شده علیه پلتفرم در ویدیوهای YouTube را رد می کنند.

اشتراک گذاری