امروز:6 اردیبهشت 1403

پلیس نیویورک باید رویه های تشخیص چهره را که علیه معترضان زندگی سیاه پوستان مهم است را افشا کند

پلیس نیویورک اکنون باید از درخواست ثبت عمومی مربوط به استفاده از تشخیص چهره و سایر نظارت بر معترضان پیروی کند. یک قاضی به اداره پلیس نیویورک دستور داده است تا اسناد مربوط به نظارت بر اعتراضات Black Lives Matters در تابستان 2020 را منتشر کند و از آن خواسته است 2700 ایمیل و سایر اسناد را برای عموم منتشر کند یا دلیل سقوط” و/یا ادعای آن را بیان کند. مشخص است که هر سند مشمول یکی از معافیت های برشمرده قانون مأموران عمومی می شود.»

NYPD قبلاً درخواست قانون آزادی اطلاعات (FOIL) توسط عفو بین‌الملل و پروژه نظارت بر فناوری نظارت را برای سوابق مربوط به استفاده از ابزارهای تشخیص چهره و نظارت بر فعالان (و همچنین درخواست تجدیدنظر بعدی برای درخواست FOIL) رد کرده بود. هر دو گروه در سال گذشته از سازمان انتظامی شکایت کردند. آژانس پلیس استدلال کرده است که درخواست سوابق بیش از 30 میلیون سند را پوشش می دهد و پیگیری آن “به طور غیرمنطقی سنگین” خواهد بود.

در حکمی که روز جمعه صادر شد، لارنس لاو، قاضی دادگاه عالی نیویورک، استدلال پلیس نیویورک را رد کرد. تیم‌های حقوقی پلیس نیویورک و عفو بین‌الملل از زمان طرح دعوی با یکدیگر ملاقات کردند و تعداد اسناد را در مجموع به 2700 کاهش دادند، مبلغی که لاو آن را «بسیار معقول‌تر» خواند. قاضی همچنین به سازمان عفو ​​بین‌الملل و توقف دستور داد تا دوباره اقدام کنند – درخواست FOIL خود را ارسال کنید، این بار آن را برای پوشش 2700 سند مورد نظر تنظیم کنید.

تعدادی از درخواست‌های سوابق عمومی از Buzzfeed، Wired و سایر رسانه‌های خبری نشان داد که NYPD طیف گسترده‌ای از ابزارهای نظارتی را در اختیار دارد. آژانس سیاست گذاری فناوری هایی مانند شبیه سازهای سایت سلولی، نرم افزار تشخیص راه رفتن، ون های اشعه ایکس و نرم افزار تشخیص چهره را از فروشنده بدنام Clearview AI خریداری کرده است.

اشتراک گذاری