امروز:9 فروردین 1403

مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را برای دستیابی به خرید 68.7 میلیارد دلاری، call of duty را کم اهمیت جلوه داده است

مایکروسافت برای خرید Activision Blizzard رویکرد جالبی را برای ایمن کردن تأییدیه نظارتی اتخاذ کرده است. در پرونده اخیری که توسط Rock Paper Shotgun مشاهده شد، این شرکت به کمیسیون بازرگانی نیوزلند گفت که ناشر مشکل‌دار هیچ بازی «ضروری» تولید نمی‌کند. بله شما آن را درست خواندید.

این شرکت در سند می‌گوید: «هیچ چیز منحصر به فردی در مورد بازی‌های ویدیویی توسعه‌یافته و منتشر شده توسط Activision Blizzard وجود ندارد که برای توزیع‌کنندگان بازی‌های ویدیویی رایانه‌های شخصی و کنسول‌های رقیب «باید» باشد که باعث نگرانی در مورد سلب مالکیت شود. به عبارت دیگر، مایکروسافت بر این باور است که داشتن حقوق پرفروش‌ترین فرنچایزهای Activision Blizzard مانند Call of Duty مانع از رقابت رقبایی مانند سونی با آن نمی‌شود.

در نگاه اول، به نظر می رسد که این یک استدلال بیهوده در مورد شرکتی است که مایکروسافت قصد دارد 68.7 میلیارد دلار برای خرید آن هزینه کند. با این حال، این ادعایی است که غول فناوری در پاسخ به رقبای خود مطرح می کند. سونی در پرونده‌ای با تنظیم‌کننده‌های برزیلی، Call of Duty را «یک بازی ضروری» و عنوان AAA را «که رقیبی ندارد» نامید. این استدلال می کند که این فرنچایز آنقدر محبوب است که روی کنسول هایی که مردم می خرند تأثیر می گذارد. سونی احتمالاً از تجربه صحبت می کند. در سال 2015، این شرکت قراردادی را با Activision اعلام کرد که بر اساس آن برخی از محتوای Call of Duty ابتدا روی کنسول‌های پلی‌استیشن عرضه می‌شوند.

کم اهمیت جلوه دادن اهمیت Call of Duty تنها یکی از راه هایی است که مایکروسافت برای آرام کردن رگولاتورها تلاش کرده است. در ماه فوریه، این شرکت متعهد شد که پس از پایان هر گونه قراردادی که سونی و اکتیویژن قبل از اعلام خرید داشتند، به عرضه فرنچایز بر روی کنسول‌های پلی استیشن ادامه خواهد داد. اخیراً، این شرکت یک قرارداد بی طرفی کارگری با کارگران ارتباطات آمریکا اعلام کرد که کارگران بازی های ویدیویی را در سراسر صنعت سازماندهی می کند.

اشتراک گذاری