امروز:8 اردیبهشت 1403

با سرویس BNPL تتر nft ها را امروز بخرید و بعدا پرداخت کنید

برای کسانی که به شدت مشتاق داشتن گواهی اصالت برای نشانی اینترنتی است که به تصویر میمون زشت یا نشانه‌های غیرقابل تعویض محبوب دیگری اشاره می‌کند، یک سرویس buy now, pay later (BNPL) وجود دارد که می‌توانند از آن برای تامین مالی خرید خود استفاده کنند. پیشنهاد تلر با برخی از مجموعه های قابل توجه NFT مانند Bored Ape Yacht Club، Mutant Ape Yacht Club و Adidas Originals: Into the Metaverse کار می کند. این برنامه بر روی بلاک چین Polygon اجرا می شود و نام بسیار وحشتناکی دارد: Ape Now, Pay Later.

رایان برکون، بنیانگذار و مدیر عامل Teller به Decrypt گفت: «خرید NFT یکی از کارهای اصلی است که مصرف کنندگان Web3 می خواهند در حال حاضر انجام دهند. “اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید کار بیهوده ای است.” در این مقطع نیازی به خرده کاری نیست.

مانند سایر خدمات BNPL، Tether به پیش پرداخت نیاز دارد. وقتی شخصی NFT سازگاری را که می‌خواهد در بازار OpenSea می‌بیند، می‌تواند از سرویس تلر برای اعلام قصد خرید آن استفاده کند. این شخص باید بین 25 تا 50 درصد از قیمت NFT را در همان ابتدا افزایش دهد. پلتفرم Teller سپس سعی می کند آنها را با یک وام دهنده که کاربر دیگری است مطابقت دهد.

اگر وام دهنده این پیشنهاد را بپذیرد، ارز دیجیتال باقیمانده مورد نیاز برای خرید NFT از OpenSea را منتقل می کند. سپس NFT در یک کیف پول امانی نگهداری می شود. اگر خریدار آنچه را که وام گرفته است را به موقع پرداخت کند، NFT را دریافت خواهد کرد. در غیر این صورت، وام دهنده می تواند NFT را مطالبه کند و در صورت تمایل آن را بفروشد. وام دهندگان همچنین می توانند نرخ بهره را برای بازپرداخت ها تعیین کنند.

با توجه به نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و وضعیت اقتصاد جهانی، خرید NFT از طریق سرویس BNPL ایده بدی به نظر می رسد. مطمئناً، قیمت ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر کاهش یافته است (که نقش مهمی در از دست دادن مبالغ قابل توجهی از دست قربانیان هک Axie Infinity داشت)، اما این احتمال وجود دارد که آنها دوباره به بالا بروند. ناگهان، آن پرداخت های BNPL می تواند بسیار گران تر شود. خریداران فقط 90 روز فرصت دارند تا بازپرداخت را نیز انجام دهند.

بازار NFT نیز به کف رسیده است. بلومبرگ اشاره می کند که قیمت پایه Bored Ape Yacht Club NFT حدود 90 اتریوم (حدود 110000 دلار در زمان نگارش) بود. این میزان از ماه مه حدود 40 درصد کاهش یافته است.

اشتراک گذاری