امروز:1 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک رسما در تلاش است تا پشنهاد خرید توییتر خود را از پس بگیرد

ایلان ماسک رسماً در تلاش است تا از معامله 44 میلیارد دلاری برای خرید توییتر جلوگیری کند. در یک پرونده SEC، وکلای ماسک گفتند که مدیرعامل تسلا به دلیل “نمایندگی های نادرست و گمراه کننده” توسط توییتر مایل به فسخ قرارداد است.

هیئت مدیره توییتر در بیانیه ای اعلام کرد که همچنان “در نظر دارد معامله را ببندد” و علیه ماسک اقدام قانونی خواهد کرد. هیئت مدیره گفت: “ما متعهد به بستن معامله بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک هستیم و قصد داریم اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه ادغام دنبال کنیم.” ما مطمئن هستیم که در دادگاه سلطنتی دلاور پیروز خواهیم شد.»

توییتر و ماسک ماه‌هاست که بر سر نحوه شمارش تعداد ربات‌ها و حساب‌های جعلی در این پلتفرم توسط این شرکت با هم اختلاف دارند. وکلای ماسک در نامه‌ای که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال شده است، بیان می‌کنند که توییتر هم اطلاعاتی را مخفی کرده و هم ماسک را درباره اعداد واقعی گمراه کرده است.

توییتر مدت‌هاست که اعلام کرده است که حساب‌های جعلی کمتر از ۵ درصد از کل کاربران روزانه‌اش را تشکیل می‌دهند و برای تقویت این ادعاها، برخی از داده‌های داخلی خود را به ماسک واگذار کرده است. اما داده‌های اضافی برای خشنود کردن ماسک کافی نبوده است، زیرا او همچنان به چالش کشیدن تخمین‌های رسمی توییتر ادامه می‌دهد.

در پرونده SEC، وکلای ماسک بیان می‌کنند که «اگرچه توییتر هنوز اطلاعات کاملی را در اختیار آقای ماسک قرار نداده است که او را قادر به بررسی کامل و جامع حساب‌های هرزنامه و جعلی کند … به نظر می‌رسد توییتر به‌طور چشمگیری تعداد را کمتر اعلام می‌کند». آنها به SEC گفتند: «تحلیل اولیه توسط مشاوران آقای ماسک از اطلاعات ارائه شده توسط توییتر تا به امروز باعث می‌شود که آقای ماسک قویاً معتقد باشد که نسبت حساب‌های نادرست و هرزنامه که در تعداد mDAU گزارش‌شده گنجانده شده‌اند، بسیار بیشتر از ۵ درصد است. بدون ذکر جزئیات شواهد آنها.

یکی از سخنگویان توییتر به بیانیه هیئت مدیره این شرکت اشاره کرد که گفته بود این شرکت برای وادار کردن این معامله اقدام قانونی خواهد کرد. پیشتر در روز جمعه، فایننشال تایمز گزارش داد که توییتر “مایل به جنگ” برای بستن قرارداد است و مدیرعامل پاراگ آگراوال “در داخل تهاجمی تر” بوده است.

مشخص نیست در ادامه چه اتفاقی می‌افتد، اما به نظر می‌رسد که ماسک و توییتر احتمالاً به سمت یک نبرد حقوقی طولانی در پیش هستند. این خبر به‌ویژه برای توییتر ناگوار است، که در حال حاضر میلیاردها دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است، بسیاری از استخدام‌های خود را متوقف کرده و نزدیک به 100 کارمند خود را در تلاش برای کاهش هزینه‌ها در راستای یک معامله اخراج کرده است. یک دعوای حقوقی طولانی همچنین به احتمال زیاد باعث تشدید اضطراب در میان کارمندان توییتر می شود که قبلاً نگران آینده آنها تحت یک شرکت متعلق به ماسک بوده اند.

اشتراک گذاری