امروز:11 اردیبهشت 1403

جراحان دانشگاه NYU Langone قلب خوک را به دو انسان مرگ مغزی پیوند زدند

در اوایل تابستان امسال، پزشکان دانشگاه NYU Langone توانستند قلب خوک را به دو انسان تازه فوت شده پیوند بزنند. تیم پزشکی این روش‌ها را در 16 ژوئن و 6 ژوئیه با استفاده از قلب خوک‌های مخصوصی که از نظر ژنتیکی اصلاح شده بودند انجام دادند تا برای پیوند به بدن انسان قابل قبول‌تر باشند. هر دو جسد توسط افراد متوفی اهدا شد و بر روی دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفتند تا کارایی قلب خوک با دقت بیشتری اندازه‌گیری شود.

این مطالعه زمانی آغاز شد که زمینه پیوند بیگانه – یا عمل انتقال اندام‌ها از گونه‌ای به گونه‌ای دیگر – تحت نظارت فزاینده‌ای قرار دارد. اولین فردی که تحت پیوند قلب خوک قرار گرفت، اوایل سال جاری درگذشت، چیزی که دانشمندان معتقدند یک واکنش نامطلوب به یک دارو برای جلوگیری از رد آن بود. قلب همچنین حاوی DNA مرتبط با ویروس خوک بود. از زمان وقوع این حادثه، جامعه پزشکی خواستار تحقیقات معنادارتر در مورد این موضوع و همچنین پروتکل های ایمنی بهتر شده است. وال استریت ژورنال ماه گذشته گزارش داد، در همین حال، FDA در حال بررسی تایید آزمایشات بالینی پیوند قلب خوک در انسان است.

هر دو انسان – یک کهنه سرباز 72 ساله نیروی دریایی و یک معلم 64 ساله بازنشسته شهر نیویورک – به مدت سه روز تحت نظر قرار گرفتند و قبل از اینکه از خدمات پشتیبانی زندگی خارج شوند. هیچ‌کدام از قلب‌ها به حمایت خارجی نیاز نداشتند و به طور طبیعی کار می‌کردند، که محققان آن را نشانه‌ای امیدوارکننده برای تحقیقات آینده می‌دانند. علیرغم نتیجه مثبت آزمایش NYU، جراحان هشدار دادند که قبل از اینکه پیوند قلب خوک بتواند جایگزین مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری قلبی باشد، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

«این یک وضعیت یکباره نیست. دکتر رابرت مونتگومری از دانشگاه نیویورک به آسوشیتدپرس گفت: «این سال‌ها برای یادگیری این‌که چه چیزی مهم است و چه چیزی مهم نیست، خواهد بود.

اشتراک گذاری