امروز:1 اردیبهشت 1403

آمازون بدون رضایت مشتری فیلم رینگ را به پلیس داد

بر اساس افشاگری که سناتور ادوارد مارکی در روز چهارشنبه به اشتراک گذاشت، آمازون از اول جولای سال جاری، تصاویر حلقه را 11 بار بدون رضایت کاربر یا حکم دادگاه در اختیار مجریان قانون ایالات متحده قرار داده است. دموکرات ماساچوست ماه گذشته نامه‌ای به آمازون ارسال کرد که در آن سؤالاتی در مورد سیاست‌های این شرکت در رابطه با رینگ و روابط آن با پلیس داشت. آمازون در آغاز ماه جولای به این نامه پاسخ داد.

این افشای اولین باری است که آمازون این نوع اطلاعات را با مردم به اشتراک می گذارد. رینگ در دستورالعمل‌های اجرای قانون خود می‌گوید که این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که «فوراً» به درخواست‌های پلیس در مواردی که ممکن است کسی بمیرد یا آسیب جدی ببیند، پاسخ دهد.

برایان هوسمن، معاون سیاست عمومی آمازون، از 11 نفر نوشت: «در هر مورد، رینگ با حسن نیت تشخیص داد که خطر مرگ یا آسیب جسمی جدی برای شخصی وجود دارد که نیاز به افشای اطلاعات بدون تأخیر دارد. فیلم های. هوسمن فیلم خاصی را که رینگ با پلیس به اشتراک گذاشته است، نگفت.

مارکی در نامه خود از آمازون خواست موافقت کند که کمک‌های مالی پلیس را نپذیرد یا در عملیات‌های ضربتی شرکت نکند. این شرکت با این محدودیت ها موافقت نکرد. در گذشته، رینگ به طور فعال با مجریان قانون همکاری داشته است و حتی تا آنجا پیش رفته است که به اظهارات نویسنده که توسط پلیس به اشتراک گذاشته شده است.

یکی از سخنگویان Ring به Engadget گفت: «این که Ring به هر کسی دسترسی آزادانه به داده‌ها یا ویدیوهای مشتری می‌دهد، درست نیست، همانطور که ما بارها و بارها به مشتریان خود و دیگران اعلام کرده‌ایم. قانون به شرکت‌هایی مانند Ring اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را در اختیار نهادهای دولتی قرار دهند، در صورتی که شرکت معتقد است شرایط اضطراری که خطر مرگ یا صدمات جسمی جدی برای هر فرد را در پی دارد، مانند آدم‌ربایی یا اقدام به قتل، نیازمند افشای بدون تاخیر است. رینگ این استاندارد قانونی را صادقانه اعمال می کند.»

این خبر مبنی بر اینکه آمازون در سال جاری حداقل 11 بار بدون رضایت کاربر فیلم را با پلیس به اشتراک گذاشته است، احتمالاً به نگرانی بسیاری از کارشناسان حریم خصوصی در مورد این شرکت می افزاید. در سال 2021، بنیاد Electronic Frontier گزارش داد که اداره پلیس لس آنجلس درخواست فیلمی از اعتراضات Ring of Black Lives Matter کرده است که توسط دوربین های مسکونی ضبط شده است.

مارکی از این افشاگری استفاده کرد تا از قانونگذاران بخواهد قانون توقف تشخیص چهره و فناوری بیومتریک را تصویب کنند، لایحه ای که او در کنار سناتور جف مرکلی و نمایندگان پرامیلا جایپال و آیانا پرسلی ارائه کرده بود. مارکی گفت: “همانطور که تحقیقات مداوم من در مورد آمازون نشان می دهد، حرکت، جمع آوری و مکالمه در ملاء عام بدون ردیابی و ضبط برای مردم به طور فزاینده ای دشوار شده است.” ما نمی توانیم این را به عنوان یک امر اجتناب ناپذیر در کشور خود بپذیریم.

اشتراک گذاری