امروز:10 فروردین 1403

آیا ساعت هوشمند ایسوس از ویندوز 10 بهره می‌برد؟

پیش از این در مورد ساعت هوشمند ایسوس با شما صحبت کردیم و گفتیم که شاید این ساعت از ویندوز10 استفاده کند. در این نوشتار بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت و بررسی خواهیم کرد که آیا ایسوس می‌تواند در این بازار سهمی داشته باشد یا خیر؟ با آریامونز همراه باشید.

 

بدون شک نام ایسوس بیشتر در بازار لپ تاپ‌ها برای ما قابل فهم است. اما این کمپانی همین حالا در زمینه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده است. ساعت هوشمند مستطیل شکل ایسوس ZenWatch  نام دارد. این ساعت نتوانست موفقیت چندانی به دست آورد و به همین خاطر قیمت این محصول در فروشگاه Best Buy به میزان 200 دلار افت داشت. اما شواهد می‌گویند که ایسوس قصد تسلیم شدن ندارد و تصمیم گرفته که هرجوری که شده در این بازار برای خود سهمی داشته باشد.

Asus-ZenWatch-2

 

 

به نظر می‌رسد که ایسوس برای تحقق این هدف با مایکروسافت همکاری خواهد کرد و قصد دارد که نسل بعدی ساعت هوشمند خودش را به نسخه‌ای ساده و سبک شده از ویندوز8 یا ویندوز10 مجهز کند. ساعت هوشمندی را با طراحی مشابه ZenWatch در نظر بگیرید که بیشتر بر روی تناسب اندام تاکید دارد و به کاشی‌های بزرگ مجهز است، کاشی‌هایی از جنس ویندوز. البته شاید این برای یک ساعت هوشمند کمی عجیب به نظر برسد اما به نظر می‌رسد که ایسوس واقعا می‌خواهد چنین کاری را انجام دهد.

فراموش نکنید که این‌ها فقط شایعاتی هستند که از روی اتفاق بسیار هم قابل اعتماد می‌باشند و در همین راستا شایعاتی نیز وجود دارد که می‌گوید ViviWatch به نسخه چهارم بلوتوث و سنسورهایی برای پیگیری ضربان قلب و اطلاعات خواب مجهز خواهد شد اما باید دقت داشت که چنین امکاناتی هزینه‌هایی دارند و به احتمال زیاد چنین ساعتی قیمت بیشتری از نسخه اندروید پوشیدنی این دستگاه خواهد داشت.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.