امروز:10 فروردین 1403

پایان نوکیا لومیا 2520 به واسطه مایکروسافت

خبرهای رسیده از دره سیلیکون می گویند که ردموندی ها به تولید لومیا 2520 پایان خواهند داد. همانطور که می دانید تبلت لومیا 2520 آخرین بازمانده نوکیا بود که از ویندوز آرتی مبتنی بر معمار آرم به عنوان سیستم عامل خود استفاده می کرد.

نوامبر 2013 بود که نوکیا لومیا 2520 را روانه بازار کرد و همان موقع هم حرف و حدیث های مبنی بر خرید نوکیا توسط مایکروسافت به گوش می رسید و شاید نوکیا می خواست با ارائه این تبلت یادگاری خوبی را از خود و نام خود به یادگار بگذارد و بعد از آن شاهد بودیم نام نوکیا و یادگاری های دوران سلطنت آن بر دنیای تلفن های همراه به تاریخ پیوست.

البته هنوز این خبر به صورت رسمی از طرف مایکروسافت تایید نشده است اما یک وبسایت هلندی به نقل از یک مقام مایکروسافت این خبر را اعلام کرده است. و حالا باید منتظر ماند و دید که واقعا قرار است آخرین بازمانده های نوکیا به عتیقه تبدیل خواهند شد؟ البته این تبلت آخرین دستگاهی هست که ویندوز آرتی را به عنوان سیستم عامل بر روی خود داشت و حالا پایان تولید این تبلت به معنای پایان عمر این نسخه از ویندوز هم خواهد بود. در کنار این تبلت، تبلت های دیگری مانند سرفیس2 هم از ویندوز آرتی استفاده می کردند که سال گذشته تولید آن متوقف شد. البته توقف تولید این تبلت ها، به معنای عدم پشتیبانی نرم افزاری آن ها نیست بلکه قرار است با انتشار ویندوز10، این تبلت ها به این سیستم عامل کوچ کنند اما قرار نیست که نسخه ی کامل این ویندوز در اختیارشان قرار بگیرد.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.