امروز:7 اردیبهشت 1403

اپل تأیید می کند که آیفون ها به شارژر USB-C مجهز خواهند شد

هنگامی که پارلمان اروپا رای مثبت به تبدیل USB-C به استاندارد شارژ رایج در منطقه داد، کاملاً واضح بود که کدام شرکت بیشتر تحت تأثیر این فرمان قرار خواهد گرفت. اپل، البته. در حالی که این غول فناوری در حال حاضر مدل‌های آی‌پد با پورت USB-C را دارد، آیفون‌هایش همچنان به کانکتور لایتنینگ نیاز دارند. در حال حاضر، در مصاحبه ای در رویداد Tech Live وال استریت ژورنال، معاون بازاریابی جهانی اپل، Greg Joswiak تایید کرده است که این غول فناوری برای مطابقت با مقررات اتحادیه اروپا، به رابط های USB-C تغییر خواهد کرد.

“بدیهی است که ما باید رعایت کنیم.” Joswiak در پاسخ به سوالی که توسط Joanna Stern، ستون نویس ارشد فناوری شخصی WSJ، در مورد اینکه آیا اپل در حال حرکت به USB-C است یا خیر، پاسخ داد. اما نه قبل از صحبت در مورد تاریخچه این شرکت با رعایت مقررات، مانند سازگاری تلفن هایش با سمعک و اینکه چگونه باید راه حل خود را ارائه دهد زیرا فناوری موجود در آن زمان کار نمی کرد.

Joswiak همچنین در مورد اینکه چگونه اتحادیه اروپا 10 سال پیش برای پذیرش micro-USB فشار آورده است صحبت کرد. از آنجایی که بخشی از نگرانی اتحادیه اروپا این بود که مردم باید چندین آداپتور با کانکتورهای مختلف داشته باشند، اپل کابل‌ها را جدا کرد تا مردم بتوانند به راحتی آنها را جدا کنند. مدیر اجرایی گفت این اقدام به بیش از یک میلیارد نفر اجازه می دهد تا به استفاده از کابل های لایتنینگ خود به جای پرتاب کردن آنها و ایجاد “انبوه زباله های الکترونیکی” ادامه دهند.

جوسویاک گفت: “ما مانند سراسر جهان چاره ای نداریم جز پیروی از قوانین محلی.” با این حال، او نگفت که آیا اپل تنها یک نوع متفاوت برای بازار اروپا می‌سازد و در عین حال به فروش تلفن‌های دارای کانکتور لایتنینگ در جاهای دیگر ادامه می‌دهد. او همچنین گفت که اپل فکر می‌کند این رویکرد از نظر زیست‌محیطی بهتر بود و برای مشتریانش بهتر بود که «دولتی آنقدر دستوری نداشته باشد».

اپل همچنین قبلاً به نگرانی های زیست محیطی برای عدم فروش آداپتورهای برق با دستگاه های جدید اشاره کرده بود. این غول فناوری گفت که انجام این کار باعث صرفه جویی 861000 تن فلز و همچنین صرفه جویی در مصرف سوخت می شود، زیرا آیفون های بیشتری می توانند در ظروف حمل و نقل جا شوند. با این حال، همه با توضیحات شرکت قانع نشدند، و اپل چندین بار در برزیل به دلیل حذف آداپتورها از بسته های آیفون جریمه شده است.

طبق دستور جدید اتحادیه اروپا، اپل باید تا پایان سال 2024 آیفون و آیپدهای دارای پورت USB-C را در این منطقه ارسال کند.

اشتراک گذاری