امروز:9 اردیبهشت 1403

سامسونگ به دلیل تقاضای ضعیف، با کاهش سود 23 درصدی رو به رو شده است

سامسونگ رکورد درآمد تلفیقی 76.78 تریلیون وون کره (54 میلیارد دلار آمریکا) را برای سه ماهه سوم سال 2022 گزارش کرده است، اما همچنین کاهش سود را نسبت به سه ماهه قبل و نسبت به سال گذشته ثبت کرده است. سود عملیاتی این غول فناوری (10.85 تریلیون KRW یا 7.6 میلیارد دلار آمریکا) نسبت به سه ماهه دوم 23 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 31.4 درصد کاهش یافته است. سود عملیاتی سامسونگ از جولای تا سپتامبر 2021، 15.82 تریلیون KRW بود که 26 درصد بیشتر از سه ماهه قبل از آن بود. این شرکت در گزارش درآمد خود گفت که بخش‌های مختلف آن در بحبوحه بی‌ثباتی اقتصادی جهانی با تقاضای ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند.

تقاضای ضعیف برای محصولات مصرفی و تعدیل موجودی مشتریان باعث شد درآمد کسب و کار حافظه آن کاهش یابد. درآمد کسب و کار LSI آن به دلیل تقاضای ضعیف برای تلفن‌ها و تلویزیون‌ها نیز کاهش یافت، اگرچه درآمد حاصل از SoCها به دلیل افزایش بخش 5G افزایش یافت. تجارت ویژوال نمایشگر سامسونگ نیز تحت تأثیر تقاضای کم و افزایش هزینه ها قرار گرفت.

کسب و کار Mobile Experience (MX) سامسونگ نقطه درخشان سه ماهه گذشته آن بود. همراه با تجارت شبکه این شرکت، 32.21 تریلیون KRW (22.6 میلیارد دلار آمریکا) درآمد تلفیقی و 3.24 تریلیون KRW (2.27 میلیارد دلار آمریکا) سود عملیاتی داشت که هر دو بیشتر از سه ماهه قبل است. این شرکت موفقیت کسب و کار MX را به فروش Galaxy Z Fold 4 و Z Flip 4 نسبت می دهد که هر دو نسبت به مدل های قبلی خود رشد قوی تری داشتند. علاوه بر این، سری گلکسی اس 22 توانست “شتاب فروش ثابت” را حفظ کند.

این غول فناوری انتظار دارد که با افزایش تقاضا برای گوشی های هوشمند و پوشیدنی ها به دلیل فصلی بودن پایان سال، کسب و کار موبایلش در سه ماهه چهارم عملکرد بهتری داشته باشد. و از آنجایی که انتظار می‌رود بازارهای گوشی‌های هوشمند و پوشیدنی‌ها به طور کلی در سال آینده رشد کنند، کسب‌وکار موبایل سامسونگ ممکن است به سود قابل توجهی ادامه دهد. بخش دیگری که در سه ماهه سوم عملکرد خوبی داشت، کسب و کار Foundry غول فناوری است که به لطف تقاضای قابل توجه مشتریان جهانی، درآمد رکوردی (23.02 تریلیون وون یا 16 میلیارد دلار درآمد تلفیقی و 5.12 تریلیون وون یا 3.6 میلیارد دلار سود عملیاتی) به دست آورد. .

در همان روزی که سامسونگ درآمدهای سه ماهه سوم خود را منتشر کرد، جی وی لی را نیز به طور رسمی به عنوان رئیس اجرایی خود معرفی کرد. این بیشتر یک حرکت نمادین است، زیرا لی به هر حال رهبر واقعی شرکت است. اما همانطور که بلومبرگ اشاره می‌کند، این عنوان می‌تواند به آسان‌تر شدن شرایط برای لی کمک کند، زیرا او با سایر شرکت‌ها در سراسر جهان در تلاش برای گسترش کسب‌وکارهای نیمه‌رسانا و بیوتکنولوژی سامسونگ قرارداد می‌بندد. لی که در سال 2017 پس از مجرم شناخته شدن به رشوه دادن به مقامات دولتی به پنج سال زندان محکوم شد، در ماه اوت عفو ریاست جمهوری دریافت کرد تا بتواند به کره جنوبی برای غلبه بر بحران اقتصادی کمک کند.

اشتراک گذاری