امروز:8 اردیبهشت 1403

تمام سوالاتی که ما هنوز در مورد Threads، قاتل توییتر داریم

Threads، رقیب توئیتر مبتنی بر متن متا، سرانجام در جهان ظاهر شد (به هر حال بیشتر آن). در مقایسه با سایر رقبای احتمالی توییتر، Threads کاملاً منفجر شده است. به گفته مارک زاکربرگ، تا صبح پس از راه اندازی، شاخه اینستاگرام بیش از 30 میلیون ثبت نام جدید را جذب کرده بود.

به نظر می‌رسد این حرکت، ایلان ماسک را که وکیل شخصی او تهدید کرده است که متا را به دلیل «اسرار تجاری» نامشخص به شکایت خواهد برد، ترسانده است. اما در حالی که رقابت متا و توییتر همچنان ادامه دارد، هنوز سوالات اساسی در مورد پلتفرم جدید و نحوه اجرای متا وجود دارد.

چرا تمرکز بی‌وقفه روی برندها و تأثیرگذاران؟


بر کسی پوشیده نیست که متا قبل از راه اندازی رسمی خود، آزمایش Threads را با گروه نسبتاً کوچکی از سازندگان و افراد مشهور آغاز کرد. این گروه بازخورد اولیه‌ای را به شرکت ارائه کرد و کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که وقتی سیل‌دریچه‌ها در نهایت باز شدند، کاربران جدید با بیش از یک فید خالی مورد استقبال قرار گرفتند.

ترفند جواب داد. کاربران New Threads پس از عضویت، یک فید پر جنب و جوش پر از پست پیدا کردند. اما همچنین باعث می‌شود که فید اصلی کمی احساس شود … ضعیف است. یافتن پست‌های دوستان، به‌ویژه پست‌های اخیر، می‌تواند دشوار باشد، زیرا به نظر می‌رسد الگوریتم فید فعلی به شدت به نفع تأثیرگذاران، افراد مشهور، برندها و سایر حساب‌های با مشخصات بالاتر است. که ما را به سمت..

در مورد فید غیر الگوریتمی چطور؟


اگر چیزی در مورد توییتر می دانید، این است که فید اصلی و معکوس زمانی برای بسیاری از کاربران قدیمی مقدس است. همین امر در برخی از گوشه‌های اینستاگرام صدق می‌کند، که سال گذشته پس از یک وقفه پنج ساله، فید زمانی خود را بازگرداند.

بنابراین این که Threads در حال حاضر یک فید الگوریتمی دارد که به نظر می رسد به شدت به پست های توصیه شده از حساب هایی که قبلاً آنها را دنبال نمی کنید متکی است، کمی نگران کننده است. نه تنها هیچ فید زمانی وجود ندارد، بلکه هیچ راهی برای مشاهده فید پست‌ها فقط از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید وجود ندارد (اگرچه برخی با به هم زدن تنظیمات اعلان برنامه راه‌حلی را ابداع کرده‌اند.)

هم آدام موسری، هم رئیس اینستاگرام و هم زاکربرگ از آن زمان گفته اند که یک فید “فالو کردن” – که یک فید صرفاً به حساب هایی که شما دنبال می کنید اختصاص داده شده است – در حال کار است. موسری همچنین تایید کرد که یک گزینه زمانی وجود خواهد داشت. همانطور که الکس کرشنر از اسلیت فید الگوریتمی فعلی را توضیح داد، این باید به حل مشکل “شلنگ زباله” کمک کند.

Threads چگونه به فدیورس گسترده تر پیوند خواهد خورد؟


یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های Threads، قول متا برای یکپارچه‌سازی ActivityPub، پروتکل منبع باز است که به Mastodon و دیگر پلتفرم‌های غیرمتمرکز که «Fediverse» را تشکیل می‌دهند، قدرت می‌دهد.

موسری به The Verge گفت که Threads بدون ActivityPub به دلیل پیچیدگی موجود راه اندازی شد. او گفت: «این کار مستلزم یک سری کار بیشتر است. اما به نظر می رسد این شرکت به این ایده متعهد است.

در اعلامیه خود، این شرکت پیشنهاد کرد که همه چیز بر روی استاندارد باز است و آنچه را که برای آینده شبکه های اجتماعی نشان می دهد. متا نوشت: «دیدگاه ما این است که افرادی که از برنامه‌های سازگار استفاده می‌کنند، می‌توانند بدون داشتن حساب Threads، افراد را در Threads دنبال کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشند و بالعکس، عصر جدیدی از شبکه‌های متنوع و به هم پیوسته را آغاز کنند.

اما چشم انداز ادغام نهایی Fediverse انواع سؤالات جدیدی را نیز مطرح می کند. این اپلیکیشن که در حال حاضر شاخه ای از اینستاگرام است، چگونه با سایر پلتفرم های فدرال همکاری خواهد کرد؟ در حال حاضر، Threads به یک حساب اینستاگرام نیاز دارد، که نه غیرمتمرکز یا منبع باز است، بلکه کمتر با ActivityPub سازگار است. کاربران حتی نمی توانند حساب Threads خود را بدون حذف اینستاگرام خود حذف کنند. بنابراین، اگر کاربران Threads تصمیم به خروج بگیرند، چگونه مخاطبان خود را با خود همراه خواهند کرد؟ (حتی در Mastodon، این فرآیند به دور از سادگی است.)

افراد موجود در هزاران سرور Mastodon چگونه پست‌ها را در Threads مشاهده کرده و با آنها تعامل خواهند داشت؟ مدیر عامل Mastodon، یوگن روچکو، پیشنهاد کرده است که برای فعال کردن سازگاری به ادمین های سرور بستگی دارد، اما هنوز مشخص نیست که این عملکرد چگونه کار می کند. و این به آنچه ممکن است در پلتفرم‌های دیگری که متعهد به پشتیبانی از ActivityPub هستند، مانند Tumblr و Flipboard که ممکن است کمتر مشتاق باشند محتوای پلت‌فرم‌هایشان به عنوان یک سرویس متا در دسترس باشد، نمی‌پردازد.

پشتیبانی Fediverse همچنین انواع سؤالات را در مورد تعدیل محتوا ایجاد می کند. به طور رسمی، Threads دستورالعمل‌های اجتماعی مشابه اینستاگرام را دارد، اما پلتفرم‌های فدرال آزاد هستند تا استانداردها و هنجارهای خود را تعیین کنند. چگونه Meta محتوایی را از سایر پلتفرم‌ها که بر خلاف قوانین آن است، از Threads نگه می‌دارد، پس از اینکه پست‌ها قابلیت همکاری داشته باشند؟

در مورد تعدیل محتوا چطور؟


در مورد تعدیل محتوا، متا واقعاً به این موضوع پرداخته است که چگونه قصد دارد عملیات تعدیل محتوای خود را برای مقابله با هجوم ناگهانی کاربران جدید به یک پلتفرم کاملاً جدید افزایش دهد. تا به حال، این شرکت روشن بوده است که دستورالعمل‌های اجتماعی موجود اینستاگرام در Threads اعمال می‌شود و امیدوار است که محیطی «مثبت‌تر» ایجاد کند.

اتو کردن

اما مشخص نیست که این شرکت چگونه به اجرای داخلی رسیدگی می کند. و به همان اندازه که مدیران متا سعی می‌کنند بر حالات خوب تأکید کنند، تاریخ به ما آموخته است که در جایی که میلیون‌ها کاربر وجود دارد، به ناچار بازیگران بدی وجود خواهند داشت که سخنان نفرت‌انگیز، اطلاعات نادرست و تمام بیماری‌های آشنای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی غول‌پیکر را منتشر می‌کنند.

در حال حاضر، به نظر می رسد Threads تا حد زیادی به زیرساخت تعدیل اینستاگرام متکی است. به عنوان مثال، برنامه قبل از دنبال کردن کاربری که مکرراً اطلاعات نادرست را به اشتراک گذاشته است، به شما هشدار می دهد. این شرکت همچنین کاربران را تحت فشار قرار می دهد تا تنظیمات بلاک، محدود کردن و فیلتر کلمات خود را از اینستاگرام منتقل کنند. اما با بیش از 95 میلیون پست در اولین روز وجود، Threads در برخی مواقع احتمالاً به منابع تعدیل خود نیاز خواهد داشت.

همه ویژگی های دیگر کجا هستند؟


فوراً، مهم ترین سؤال برای اکثر کاربران Threads این است که چه زمانی Meta شروع به اضافه کردن یک سری ویژگی های اساسی می کند که می تواند Thread ها را مانند توییتر و سایر خدمات کاربردی تر کند. در حال حاضر، بسیاری عدم وجود تعدادی از قابلیت های اساسی را مطرح کرده اند.

پیام های مستقیم: برخلاف توییتر و اینستاگرام، Threads هیچ پیام خصوصی ندارد. و تا کنون، مشخص نیست که آیا این می تواند تغییر کند یا خیر. به نظر می‌رسد موسری در مورد این ایده محتاط است و به The Verge می‌گوید که برای کمک به «خستگی صندوق ورودی» مردد است.

رابط وب: برای بسیاری از کاربران قدرتمند توییتر، یکی از جنبه های خسته کننده تر Threads فقدان یک رابط وب مناسب است. در حال حاضر، می‌توانید با پیمایش به نمایه‌های عمومی کاربر، پست‌های Threads را به صورت دستی مشاهده کنید، اما راهی برای مشاهده فید یا تعامل با پست‌ها وجود ندارد. در اینجا، دوباره، موسری می‌گوید که این در حال انجام است. او نوشت: «اولویت برنامه های تلفن همراه است، اما ما در حال کار بر روی www هستیم.

جستجو و هشتگ: در حالی که Threads یافتن افراد از نمودار اجتماعی موجود شما را به اندازه کافی آسان می کند، Threads به شما اجازه نمی دهد پست ها را جستجو کنید یا حتی از ابزارهای اصلی فیلتر مانند هشتگ استفاده کنید.

دسترسی: متأسفانه، مانند بسیاری از پلتفرم‌های جدید دیگر، Threads تاکنون برخی از ویژگی‌های دسترسی اولیه را نادیده گرفته است. برای مثال، هیچ پشتیبانی از متن جایگزین برای عکس ها وجود ندارد، که با توجه به پیوند Threads با اینستاگرام، به نظر یک حذف بسیار چشمگیر به نظر می رسد.

تبلیغات: اکثر کاربران (به غیر از برندها) احتمالاً برای تبلیغات در فیدهای جدید خود سر و صدا نمی کنند. اما راه‌اندازی Threads سؤالاتی را در مورد برنامه نهایی متا برای تبلیغات ایجاد کرده است. به گفته زاکربرگ، این تبلیغات به این زودی ها منتشر نخواهد شد. او در ادامه نوشت: «رویکرد ما مانند همه محصولات دیگر ما خواهد بود: ابتدا محصول را به خوبی کار کنیم، سپس ببینیم که آیا می‌توانیم آن را در مسیری روشن به 1 میلیارد نفر برسانیم، و تنها در آن زمان به کسب درآمد فکر کنیم.» موضوعات.

در حالی که دقیقا نمی دانیم که متا در ابتدا کدام ویژگی ها را در اولویت قرار می دهد، به نظر می رسد با اطمینان بگوییم که برای دست کم برخی از این ویژگی ها نیازی به منتظر ماندن زیاد نیستیم. یکی از مزیت های Threads نسبت به بسیاری از رقبای تازه کار خود این است که متا مهندسین بی نهایت بیشتری دارد که می تواند به این مسائل اختصاص دهد. و اگر شرکت بخواهد Threads یک موفقیت طولانی مدت باشد و نه فقط یک تازگی، ویژگی های جدید کلیدی خواهد بود.

می خواهید در مورد لوگو تردز بیشتر بدانید کافی است به مقاله ایران وبر در مورد لوگو تردز مراجعه کنید.

اشتراک گذاری