امروز:9 اردیبهشت 1403

اولین پروژه سخت افزاری Jony Ive پس از اپل یک صفحه گردان 60000 دلاری است

جانی آیو از زمانی که اپل را ترک کرد، با آژانس طراحی خود مشغول کار بر روی مواردی مانند فونت فیس، دماغ دلقک خیریه و “آینده Airbnb” بود. آخرین پروژه LoveFrom، آیو را به روزهای سخت افزاری خود بازمی گرداند – این مدل جدیدی از یک صفحه گردان ماژولار است که نیم قرن از عمر آن می گذرد.

LoveFrom به اصلاح Sondek LP12 Linn برای نسخه پنجاهمین سالگرد کمک کرد. آیو به Fast Company گفت که این یک “پروژه بسیار ملایم و متواضع” برای LoveFrom است که از تحسین تیمش برای لین ناشی می شود. شاید در نتیجه آن، LoveFrom کار را به صورت رایگان انجام داد. آیو خاطرنشان کرد: “خیلی چیزها وجود دارد که من همیشه می خواستم بتوانم آنها را صرفاً به عشق انجام آنها انجام دهم.”

شرکت طراحی برای همکاری با لین به سراغ لین رفت، تا حدی به این دلیل که آیو از طرفداران قدیمی این برند است. دو تیم تمام جنبه های LP12 را بررسی کردند اما به دلیل نگرانی در مورد تاثیر بر کیفیت صدا نتوانستند صفحه گردان را خیلی تغییر دهند. با این حال، LoveFrom “تعدادی از زمینه ها را دید که می تواند پیشرفت های کوچک و تحولات ملایمی در طراحی فعلی داشته باشد.”

ظاهر بیرونی نسخه ویژه Sondek LP12-50 تا حد زیادی شبیه به LP12 استاندارد است، اگرچه تغییرات به‌جای لبه‌های مربع‌شده شامل گوشه‌های گرد برای برخی از اجزا هستند. یک دکمه برق دایره‌ای آلومینیومی به جای یک راکر پلاستیکی وجود دارد، در حالی که یک لولای جدید ظاهراً پوشش گرد و غبار را قادر می‌سازد به راحتی در هر زاویه باز بماند.

اگر شما علاقه مند به داشتن اولین سخت افزار پس از اپل هستید که آیو روی آن کار کرده است، باید در جیب های خود جستجو کنید. Sondek LP12-50 60000 دلار قیمت دارد و لین تنها 250 دستگاه از آن را تولید می کند.

حداقل برای این پروژه، Ive از سخت افزار صوتی دیجیتال به یک محصول آنالوگ رفته است. او در دوران تصدی خود در اپل نقش مهمی در شرکت‌هایی مانند آی‌پاد، آیفون و ایرپاد داشت و به این شرکت کمک کرد تا به ارتفاعات فوق‌العاده‌ای برسد. ممکن است در چند سال آینده شاهد آثار جاه طلبانه تری از کمپ LoveFrom باشیم، زیرا این شرکت با فراری و شرکت هلدینگ آن Exor در چندین پروژه خلاقانه همکاری می کند.

اشتراک گذاری