امروز:9 اردیبهشت 1403

چطور میشه تصویر سئو شده تولید کرد ؟ تصاویر سئو شده چقدر روی سئو سایت تاثیرگذاره ؟

چکیده : محتوایی که در سایت قرار میگیره ، اگر هدفمند نباشه نمیتونه رتبه خوبی در گوگل کسب کنه . این هدفمندی فقط مختص محتوای متنی نیست و محتوای تصویری و ویدیویی هم شامل تکنیک هایی است که میتواند به بهبود کیفیت محتوا و سئو سایت کمک کنید . در این مطلب به بررسی این تکنیک ها میپردازیم . باما همراه باشید …

وقتی شما با سئوکارای بی تجربه صحبت می‌کنید، همه چیز رو در سئو متنی خلاصه می‌کنند. در صورتی که این رویکرد به شدت اشتباهه از طرفی امروزه با توجه به افزایش سرعت اینترنت و همچنین به روز رسانی تجهیزات ارتباطی مانند تلفن همراه مردم تمایل به جستجوی عکس و فیلم دارند. امروزه مردم تلاش می‌کنند که به جای خوندن متن‌های طولانی از فیلم و توضیحات ویدیویی استفاده کنند. شما نیز اگر به فکر جلو افتادن از رقبای خودتون هستید، بهترین کار اینه که در زمینه سئو دانش خود را افزایش دهید.

به نقل از محسن حبیبی راد متخصص سئو و موسس سایت آموزش سئو برترآموز ، اگر به دنبال افزایش قدرت سئو سایت خود و صرفه جویی در هزینه‌های تبلیغات و برندینگ خود می‌باشید. سئو تصاویر یک فرصت بسیار عالی است. البته به شرطی که بتوانید آن را به درستی درک کنید و روی نکات و مفاهیم آن تسلط کافی داشته باشید. توجه داشته باشید که سئو تصاویر امروزه می‌تواند برای شما ترافیک مناسبی را جذب کند. همین افزایش ترافیک به بسیار سئو سایت به شما کمک خواهد کرد.

تصاویر سئو شده چه ویژگی دارند؟

به صورت کلی به بهینه سازی و کاهش سایز و اندازه تصاویر سئو تصاویر می‌گویند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که سئو تصاویر بخش‌های مختلفی دارد و شما باید به تمامی نکات آن توجه کنید. به عنوان مثال یونیک بودن تصاویر شما و همچنین کیفیت بالای تصاویر بسیار در این امر مهم است. دقت داشته باشید که سئو تصاویر نه تنها به جایگاه شما در میان رقبا کمک می‌کند. بلکه رضایت مخاطبین شما را به صورت قابل توجه افزایش می‌دهد.

اولین اصل سئو تصاویر استفاده از تصاویر دست اول و غیر تکراری است

زمانی که شما با کارفرمایان مختلف در مورد تصاویر محصولات صحبت می‌کنید. به شما می‌گویند که برای صرفه جویی در هزینه‌ها از تصاویر موجود در اینترنت برای سایت استفاده کنید. تمامی خلاقیتی که به خرج می‌دهند این است که تصاویر با تم رنگی مناسب و کیفیت بالا را انتخاب می‌کنند. اما این دقیقا همان موضوعی است که می‌تواند روی کیفیت کار شما تاثیر منفی قابل توجه داشته باشد. اما باید به شما بگوییم که وظیفه شما به عنوان یک سئو کار این است که او را نتایج منفی این موضوع آگاه کنید.

زمانی که شما از تصاویر رقبا استفاده می‎‌کنید، هوش مصنوعی گوگل و الگوریتم‌های گوگل برای سایت رقیب شما یک امتیاز مثبت ثبت می‌کنند. ممکن است که برای شما امتیاز منفی نداشته باشد. اما از نظر سئو برای شما امتیاز مثبت نیز نخواهد داشت. برخی از کمپانی‌های تجاری زمانی که یک محصول ثابت و پرگردش را می‌خواهند منتشر کنند. تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا زاویه دوربین، تم رنگی و همچنین فاصله کانونی تصاویر آن‌‌ها متمایز از رقبا باشد.

دومین  اصل سئو تصاویر استفاده از فرمت مناسب است

شاید با خود فکر کنید که شما می‌توانید در سایت خود از هر فرمت تصویری استفاده کنید. این موضوع کاملا درست است. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که حجم و کیفیت تصاویر شما کاملا متفاوت است. زمانی که شما از فرمت JPEG استفاده می‌کنید، حجم تصاویر شما تا 10 برابر کاهش پیدا می‌کند. از طرفی نکته قابل توجه این است که کیفیت تصاویر شما افت محسوسی پیدا نمی‌کند. این موضوع می‌تواند نظر مخاطب شما را به خود جلب کند.

از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید به هر میزان که حجم تصاویر شما کاهش پیدا کند، کار شما برای سئو تکنیکال بسیار ساده‌تر خواهد بود. اگر شما یک منبع مناسب برای درک بهتر سئو تکنیکال می‌خواهید می‌توانید از سایت برترآموز استفاده کنید. همانطور که می‌دانید سئو تکنیکال در ایران به شدت مهم است چرا سرعت اینترنت و همچنین فیلترینگ‌های پیاپی روی کیفیت خدمات شما و درک گوگل از شما بسیار تاثیر گذاشته است.

سومین اصل سئو تصاویر استفاده از متن جایگزین مناسب و یا همان ( Alt attributes ) خواهد بود

زمانی که موتورهای جستجو به سایت شما مراجعه می‌کنند، معمولا محتوای تصویری شما را بر اساس یک محتوای متنی درک می‌کنند. این محتوای متنی همان متن جایگزین شما ( Alt attributes ) است. زمانی که شما از یک متن جایگزین مناسب استفاده می‌کنید. این موضوع به این معنی است که شما تصاویر خود را برای گوگل توصیف می‌کنید. حال این توصیف به هر میزان که به کلمات کلیدی شما نزدیک‌تر باشد، امکان بازخورد مثبت شما افزایش پیدا می‌کند. این موضوع دقیقا هدف سئو تصاویر می‌باشد.

از طرفی زمانی که سرعت اینترنت مخاطب شما پایین باشد و نتواند سایت شما را باز کند. به جای تصویر معمولا متن جایگزین شما برای مخاطب نمایش داده می‌شود. در این صورت مخاطب شما نیز درک بهتری از منظور شما خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که شما در این بخش نباید از کلمات کلیدی پیوسته و بدون ارتباط معنایی استفاده کنید. چرا که این موضوع از نظر گوگل ارزشی نخواهد داشت.

چهارمین اصل سئو تصاویر این است که از نام مناسب و قابل قبول استفاده کنید

به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که ما صحبت از نام مناسب می‌کنیم، این موضوع با بخش قبل اندکی متفاوت است و نباید این دو را با یک دیگر اشتباه بگید. نام شما باید به نحوی انتخاب شود که متناسب با عکس شما باشد و از طرفی حاوی کلمات کلیدی شما به صورت غیر مستقیم نیز باشد. توجه داشته باشید که نام شما قرار است کوتاه باشد و از طرفی باید به صورت یونیک استفاده شود.

این موضوع به این دلیل مطرح می‌شود که زمانی برخی سئوکاران بی تجربه تصاویر خود را دریافت می‌کنند، نام اولیه تصاویر را عوض نمی‌کنند و نام عکس تاریخ و ساعت ثبت آن است. این موضوع می‌تواند روی سئو تصاویر شما تاثیر منفی داشته باشد.

پنجمین اصل سئو تصاویر این است که بین متن و محتوای تصویری شما ارتباط معنا دار وجود داشته باشد

زمانی که ما صحبت از سئو تصاویر با شما می‌کنیم و می‌گوییم که این موضوع می‌تواند روی سئو سایت شما تاثیر فراوان داشته باشد. این موضوع به این معنی نیست که سئو داخلی و سئو خارجی سایت شما مهم نیست. اگر شما از یک متن بی کیفیت استفاده کنید و از طرفی سئو داخلی مناسب نداشته باشید، تمام زحمات خود را برای سئو تصاویر از بین برده‌اید. سئو به صورت کلی به چندین زیر شاخه تقسیم می‌شود که تمامی این موارد به صورت مکمل برای شما مهم خواهد بود.

سعی کنید که در کنار سئو تصاویر از یک متن قوی و مرتبط استفاده کنید. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که سئو بلاگ و یا محصولات شما به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد. در صورتی که در مورد هر بخش از سئو نیاز به راهنمایی تخصصی داشتید، قطعا سایت برترآموز می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای شما باشد.

برترآموز بهترین مرجع آموزش سئو در ایران !

در این مطلب به صورت جامع و کامل به هر آنچه که در مورد سئو تصاویر نیاز داشتید اشاره کردیم. اگر قصد دارید که در شبکه‌های اجتماعی و یا محیط وب از بازخورد عالی برخوردار شوید باید روی سئو تصاویر خود کار کنید و همچنین پیشنهاد میکنیم جهت دنبال کردن آموزش های حرفه ای سئو و جدیدترین تکنیک های افزایش فروش محصولات ، سری به سایت آموزش سئوی برترآموز به آدرس bartaramouz.ir بزنید و از مطالب مفید این منبع نهایت استفاده را ببرید. شما می‌توانید همین نکات را به سئوی محتوای ویدیویی نیز ربط دهید. از طرفی اگر شما در این رابطه تجربه موثر و یا جالبی داشته باشید، می‌توانید در بخش کامنت همین مقاله با ما مطرح کنید. این کار شما کمک خواهد کرد که همه دیدگان مناسبی در مورد سئو و سئو تصاویر داشته باشند.

اشتراک گذاری