امروز:19 اردیبهشت 1403

ChatGPT اولین کاهش کاربر خود را در ماه ژوئن تجربه کرد

پس از افزایش شدید محبوبیت در اواخر سال گذشته و اوایل سال 2023، به نظر می رسد چت ربات OpenAI در حال از دست دادن قدرت خود است. بر اساس داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل اینترنتی Similarweb که با واشنگتن پست به اشتراک گذاشته است، در ماه گذشته ترافیک موبایل و دسکتاپ به وب‌سایت ChatGPT در سطح جهانی 9.7 درصد کاهش یافته است. اگر داده‌های Similarweb دقیق باشد، این افت اولین باری است که ربات چت شاهد کاهش کاربر است. در ماه ژوئن، ردیاب اپلیکیشن Sensor Tower نیز شاهد کاهش دانلود کلاینت iOS ChatGPT بود که در اوایل ماه به اوج رسید. OpenAI بلافاصله به درخواست نظر Engadget پاسخ نداد.

به نظر می رسد کاهش علاقه به ChatGPT بخشی از روند صنعت باشد. اعداد مشابه وب نشان می دهد افراد کمتری در ماه های اخیر از وب سایت های دسکتاپ و موبایل برای Microsoft Bing، Google Bard و Character.AI بازدید می کنند. به عنوان مثال، مایکروسافت بین فوریه و مارس، زمانی که هوش مصنوعی Bing در پیش نمایش عمومی در دسترس قرار گرفت، شاهد افزایش ترافیک موتور جستجوی خود بود. از آن زمان، ترافیک ماهانه به وب سایت به طور پیوسته کاهش یافته است، و تقریباً به سطح قبل از اینکه مایکروسافت Bing را در GPT-4 دوباره ابزار کرده بود، بازگشت. به‌طور جداگانه، Similarweb می‌گوید که شاهد کاهش در تعامل ChatGPT بوده است و تعداد دقیقه‌های کاربر تا مه 2023 8.5 درصد کاهش یافته است.

در مورد اینکه چه چیزی می تواند باعث کاهش شود، The Post نشان می دهد که پایان سال تحصیلی ممکن است با آن ارتباط داشته باشد. با توجه به اینکه اکثر دانشجویان کالج در تعطیلات تابستانی هستند، حدس زده می شود که بسیاری از جوانان از ChatGPT برای نوشتن مقالات خود استفاده نمی کنند. دلیل دیگر می تواند این باشد که شرکت هایی مانند سامسونگ کارمندان خود را از استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی به دلیل ترس واقعی از نشت داده ها منع می کنند. دلیل کاهش هرچه باشد، می‌توانید شرط ببندید که هیچ‌کس در OpenAI وحشت زده نیست. در هر صورت، آزمایشگاه تحقیقاتی احتمالاً خوشحال است که افراد کمتری از نسخه عمومی ChatGPT استفاده می کنند. مدیر عامل شرکت سام آلتمن گفته است که این سرویس برای OpenAI هزینه “چشم انداز” دارد.

اشتراک گذاری