امروز:14 اردیبهشت 1403

آشنایی با مزایای استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات

تلویزیون‌های شهری را این روزها بیشتر از گذشته در چهارراه‌ها و نمای خارجی فروشگاه‌ها می‌بینید. هدف شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون شهری ارائه تبلیغات، زیبایی نمای شهر و اطلاع‌رسانی است. آشنایی با مزایای استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات موضوعی است که برای این مقاله انتخاب کردیم تا متوجه شوید چطور می‌توانید بازخورد مناسبی از تبلیغات بگیرید.

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی یا همان Out of home که به اختصار OOH نیز نامیده می‌شود، به نوعی از تبلیغات گفته می‌شود که شما آن‌ها را در خارج از خانه و در سطح شهر می‌بینید. به این مدل درایران تبلیغات محیطی، تبلیغات بیلبورد یا تبلیغات آفلاین گفته می‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده در انجمن تبلیغات محیطی در آمریکا، 66 درصد از افرادی که محصولی را خریداری کرده اند، قبلاً آن را در تبلیغات محیطی بر تلویزیون شهری دیده بودند.

ضمن اینکه 74 درصد افراد توانسته اند تعامل خوبی با این روش از تبلیغ برقرار کنند.

تبلیغات محیطی با تلویزیون شهری

هدف هر شرکتی از ارائه تبلیغات و تقبل هزینه‌های گزاف آن، معرفی و آشنایی کاربران با محصولاتش است. در واقع شرکت با تبلیغات روی سرمایه‌گذاری بلندمدت محصولاتش حساب باز می‌کند و امید دارد بعد از دیده‌شدن تبلیغاتش میزان فروش تغییر چشمگیری داشته باشد.

چرا از تلویزیون شهری برای تبلیغات استفاده کنیم؟

مزیت استفاده از تلویزیون شهری به‌عنوان یک رسانه جمعی نسبت به سایر روش­های تبلیغاتی، امکاناتی است که در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. تیم طراح تابلوهای تبلیغاتی شهری سعی دارند با استفاده از جلوه‌های صوتی و تصویری مخاطب بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

جدا از اینکه طراحان این صفحات نمایشی شهری باید تصاویری را که مشتری در اختیارشان گذاشته باکیفیت مطلوبی ارائه دهند، سفارش‌دهنده تبلیغ هم برای اینکه بازخورد مناسبی دریافت کند، باید نسبت به محتوای ویدئویی که در اختیارشان قرار می‌دهند دقت لازم را داشته باشد.

تلویزیون‌های تبلیغاتی شهری چگونه محصول شما را معرفی می‌کنند؟

تابلوهای روان یا  تلویزیون‌های تبلیغاتی شهری مانند بیلبوردها، برای اینکه بیشتر در معرض دید عموم قرار بگیرند، در خیابان‌های سطح شهر، اتوبان‌ها، مراکز تجاری و تفریحی و ورزشگاه‌ها نصب می‌شوند.

از کنار هم قرارگرفتن تعدادی لامپ LED یا SMD تلویزیون شهری تشکیل می‌شود که هر لامپ خود تعدادی پیکسل بافاصله‌های یکسان و خاص تشکیل شده است. تعداد پیکسل‌ها، تراکم و نظم قرارگیری‌شان در کنار هم باعث تفاوت صفحات نمایش تبلیغات شده است.

این تلویزیون‌ها در داخل یا خارج از مکان‌های مسقف قرار می‌گیرند. نمایشگرهای تبلیغاتی که در فضای باز نصب می‌شوند باید نسبت به نور خورشید، آب و ضربه بسیار مقاوم باشند. معمولاً این صفحات را در ورزشگاه‌ها، خیابان‌ها، فضای بیرونی فرودگاه‌ها می‌گذارند.

اما برای تلویزیون‌هایی که قرار است در فضای بسته نصب شوند، بهتراست رزولوشن قوی‌تر و مقامت کمتری نسبت به آب و ضربه داشته باشند. به همین  خاطر انتخاب مناسبی برای آمفی‌تئاترها، سینماها و ورزشگاه‌هایی با فضای بسته هستند.

مزیت تبلیغات با استفاده از تلویزیون‌های تبلیغاتی شهری

از مرسوم‌ترین روش‌های تبلیغات استفاده از تلویزیون‌های شهری است چرا که تعداد زیادی از افراد می‌توانند از این تبلیغ بازدید کرده و با محصولات و خدمات شما بیشتر آشنا شوند.

از سایر ویژگی‌های تلویزیون‌های تبلیغاتی عبارت‌اند از:

  • نصب آسان در سطح شهر
  • کاهش مصرف انرژی
  • آلودگی پایین برای محیط‌زیست
  • قابلیت اتصال به سایر لوازم الکترونیکی
  • زیبایی شهری
  • جلب نظر رهگذران به دلیل استفاده انیمیشن و فیلم
  • قابلیت تعمیر و جداسازی قطعه خراب شده
  • کنترل از راه دور
  • اتصال به WiFi
  • قابلیت تنظیم نور و رزولوشن تصویر صفحات نمایش از راه دور
  • امکان نصب نرم‌افزار
  • دارای سیستم تهویه در موتور
  • قابلیت پخش زنده تصاویر
  • قابلیت نمایش تصویر زیر نور خورشید

اجاره یا خرید تلویزیون شهری تبلیغاتی

تا به اینجا مقاله با مزایا و نحوه عملکرد تلویزیون تبلیغاتی شهری آشنا شدید؛ بنابراین  ممکن است به‌عنوان صاحب کسب‌وکار تمایل داشته باشید محصولات  و خدماتتان را به  افراد  بیشتری نمایش دهید. پس باید برای اجاره یا خرید تلویزیون تبلیغاتی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید» در مقاله “تاثیر نمایشگرهای LED فضای باز در ساخت شهرهای هوشمند” با اصلی‌ترین تاثیرات این تکنولوژی بر زیبایی محیط آشنا شوید.

قیمت خرید یا اجاره تلویزیون شهری بسته به امکانات، ابعاد و کیفیت نمایش تصاویر محصولات متغیر است. دیگر مواردی که در قیمت اجاره یا خرید باید در نظر داشته باشید، جنس صفحه نمایش، پایه‌ها و قابلیت‌های متنوعی است که در اختیارتان قرار می‌دهد.

رعایت چه نکاتی در تبلیغات تلویزیون شهری فروش را بالا می‌برد؟

اگر قصد انجام تبلیغات را با تلویزیون‌های شهری دارید باید چند  نکته را برای افزایش فروش و تاثیرگذاری بر کاربران رعایت کنید:

  • تلویزیون شهری در چه جایی از نظر موقعیت اجتماعی ساکنین، قرار است محصولتان را معرفی کند؟
  • جنسیت، سن، شغل، تحصیلات و میزان درآمد مخاطبان به چه شکل است؟
  • زمان خرید و عادات مشتریان برای خرید محصولات چگونه است؟

نتیجه کلی اینکه…

بطور کلی یکی از مهم‌ترین اهداف تولید کننده‌های تلویزیون شهری، استفاده تبلیغاتی از این صفحات نمایشگر است. شرکت‌های مختلف می‌توانند با ارائه محتوای تصویری مناسب و کیفیتی بالا محصولات خودشان را به واسطه تبلیغات تلویزیون شهری معرفی کرده و تاثیر مثبتی برمیزان فروش خود بگذارند.

اشتراک گذاری