امروز:9 فروردین 1403

بنچمارک اکسپریا زد 5 پریمیوم منتشر شد؛ تست نمایشگر و گیمینگ؛4k فقط برای ویدئو

در هفته ی گذشته سونی از گوشی های جدید خود در IFA 2015 پرده برداشت. گوشی های جدید سونی در سه نوع عرضه شدند. اکسپری زد 5، اکسپریا زد 5 پریمیوم و اکسپریا زد 5 کامپت سه نوع اکسپریا زد می باشند. اکسپریا زد 5 پریمیوم از نظر نمایشگر فوق العاده عمل می کرد و یک نمایشگر 4K بر روی آن قرار داشت. اینک بنچمارک اکسپریا زد 5 پریمیوم نشان می دهد که برای بعضی از محتوا این گوشی از رزولوشن 4k استفاده می کند و در بقیه موارد از full HD بهره می برد. با آریامونز همراه باشید.

بر اساس تست های انجام شده بر روی اکسپریا زد 5 پریمیوم این گوشی فقط برای نمایش تصاویر و ویدئو های 4K از رزولوشن 4k خود استفاده می کند و در بقیه موارد رزولوشن 1080 یا فول اچ دی را استفاده می کند. حتی در بازی ها نیز نباید منتظر یک نمایشگر 4k باشید و این نمایشگر در حد یک نمایشگر فول اچ دی عمل خواهد کرد.

Sony-Xperia-Z5-Premium-is-run-through-the-GFXBench-benchmark-test

این گوشی از دو عضو دیگر خانواده خود از نظر فریم بازی نیز بسیار بدتر عمل کرده است. بر اساس بنچمارک انجام شده اکسپریا زد 5 پریمیوم قادر به نمایش بازی ها با 18.7 فریم بر ثانیه است. در صورتی که گوشی اکسپریا زد 5 قادر به نمایش 18.8 فریم بر ثانیه است و گوشی اکسپریا زد 5 کامپکت قادر به نمایش 37.8 فریم بر ثانیه می باشد.

 

Sony-Xperia-Z5-Premium-is-run-through-the-GFXBench-benchmark-test-1

البته باید گفت که سونی برای بهینه سازی این گوشی رزولوشن 4k را فقط برای دیدن ویدئو و عکس به کار برده است و در صورتی که شما در بقیه ی بخش ها نیز کیفیت 4k را داشته باشید قطعا عمر باتری گوشی بسیار پایین خواهد آمد.