امروز:9 اردیبهشت 1403

گوشی جدید سونی با نام Z5 ، باتری 4500 میلی آمپری و رم 4 گیگابایتی شهریورماه عرضه می شود

مدت زمان زیادی از ارائه اسمارت فون Z3 پلاس و Z4 شرکت سونی نگذشته است و حتی خیلی از کاربران از عرضه این دو اسمارت فون  مطلع نشده اند و بسیاری از شرکت ها نیز این دو گوشی را عرضه نکرده اند ، با این وجود شرکت ژاپنی سونی قصد دارد اسمارت فون  Z5 , Z5 الترا , Z5 کامپکت را در ماه سپتامبر به بازار عرضه کند.در ادامه با آریامونز همراه باشید …

گوشی Z3 پلاس برای رفع نواقص اسمارت فون Z3 عرضه شد ، اما خیلی هم موفق نشد. دمای گوشی با کارکردن به شدت افزایش می یابد و حتی دوربین آن نیز تحولی نداشت . یک کاربر معمولی بین گوشی Z3 و Z3 پلاس تفاوتی احساس نمی کرد اما اسمارت فون Z5 در ماه شهریور عرضه خواهد شد و تحول عظیمی را در تولیدات شرکت سونی ایجاد خواهد کرد .

این اسمارت فون پردازنده اسنپ دراگون 820 و رم 4 گیگابایتی دارد و به یک باتری بزرگ 4500 میلی آمپری نیز مجهز است . شایعات بیان می کند که در این اسمارت فون از حسگر اثر انگشت نیز استفاده می شود و کارمندانی در شرکت سونی درباره این موضوع تحقیق می  کنند .

دوربین اصلی این اسمارت فون از سنسور 21 مگاپیکسلی  IMX230 CMOS استفاده می کند و می تواند فیلم برداری 4K و عکس برداری HDR را برای شما به ارمغان آورد . اما این گوشی با تمام مشخصات جدید طراحی مشابه سری های قبلی دارد .

در فروردین ماه شایعاتی به گوش می رسید که کوالکام می خواهد این پردازنده را برای Z5 تولید انبوه کند و هر سه مدل گوشی Z5  رم 4 گیگابایتی خواهد داشت و حالا مشخص شده که شایعات درست بوده  است . چند تصویر از مدل اسمارت فون Z5 لو رفته است که بدنه فلزی دارد و در یکی از این تصاویر پورت USB-C دیده می شود که در سری Z اسمارت فون های سونی استفاده می شود .

شما چه نظری دارید ؟ آیا گوشی Z5 می تواند مشکلات سری های قبلی را حل کند و از سوی کاربران استقبالی می شود ؟

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم