امروز:9 اردیبهشت 1403

آیفون طراحی شده سونی به این شکل می شد!!!

درست است که آیفون توسط اپل ارائه شده ولی تصور اینکه اگر شرکتی دیگری مانند سونی ارائه دهنده آیفون می بود و آیفون را به چه خصوصیات و ظاهری روانه بازار می کرد، نیز جالب است.با آریامونز همراه باشید…

اگر از برند محبوب سونی یعنی Walkman برای ساخت اولین گوشی‌ همراه هوشمند استفاده می شد احتمالا ظاهر آن شبیه تصاویر می بود.

تصاویری نمایش داده شده مربوط به یک طرح مفهومیبا نام  Talkman است که توسط پیِر کِروو (Pierre Cerveau) طراحی شده و از واکمن‌های سونی در سال‌های پیش الهام گرفته شده و سعی بر این بوده تا زبان طراحی واکمن‌های سونی در این طرح‌ مفهومی تداعی شود.

در این طرح از آلومینیوم استفاده شده و دو رنگ در آن به کار گرفته شده است، دکمه‌های مربع که در محصولات قدیمی واکمن به چشم می‌خورد در این طرح مفهومی نیز خودنمایی می‌کند تا نمای گوشی از حالت دیجیتال به صورت آنالوگ در نظر تجسم شود، اسپیکرها نیز در قسمت جلوی این گوشی قرار دارند.

به هر ترتیب باید گفت دور از انصاف است اگر طراحی نوستالوژیک این گوشی را ندیده بگیریم و چنانچه این گوشی به تولید انبوه برسد بدون شک طرفداران برند واکمن، خریداران شماره یک این محصول خواهند بود.

کدام طرح را می پسندید آیفون فعلی اپل و یا آیفون تصوری سونی؟

 

لیسانس نرم افزار کامپیوتر علاقمند به تمام زمینه های تکنولوژی و برنامه نویسی