امروز:31 فروردین 1403

بررسی تخصصی پردازنده اینتل Core i7-6700K

دنیای پردازنده ها به دلیل فناوری ساخت پیچیده و نقش انکار ناپذیر آن در بهبود کارآیی کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند، سبب افزایش توجه کاربران به اخبار این قطعه دوست داشتنی شده است. در سال 2013 شاهد افزایش سهم پردازنده  ها  در بازار بودیم و حتی پای آنها به دنیای تجهیزات همراه نیز کشیده شده است. این در حالی است که در سال 2014، اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید، همراه با چیپ ست روانه بازار می شود با آریا مونز همراه باشید.

پردازنده Core i7-6700K یک پردازنده قوی خانواده اسکای لیک اینتل سناخته می شود کابران حرفه البته اورکلاکر ها بیشتر به تست حرارت آن می پردازند و نتیچه حرارت پردازنده Core i7-6700K  حس کنجکاوی آن ها را فروکش می کنند یکی از ویژگی های خاصت این پردازنده که می توان به آن اشاره کرد پس از باز کردن سطح پردازنده می توانید کوچک تر شدن سیلیکون و همچنین باریک تر شدن Die را مشاهده کرد  و این مورد در مقایسه با نسل گذشته Haswell و Ivy Bridge کاملا مشهود است.

در تست حرارتی از دو خنک کننده استوک اینتل و Prolimatech PK-3 به همراه سرنگ حرارتی Coollaboratory Liquid Pro استفاده شده که حداکثر دمای 88 درجه برای خنک کننده استوک در فرکانس 4.6 گیگاهرتز و ولتاژ 1.325 ولت به ثبت رسیده است.

 

مشخصات پردازنده( ارائه شده توسط وب سایت ژاپنی)

1- پردازنده گرافیکی دارای  24 واحد

2- کاهش ضخامت و ابعاد CPU

3- عدم حضور 128 مگابایت حافظه نهان SRAM  ( قدرت بخشیدن به امور گرافیکی )

4-  ضخامت  0.8 میلی متر(باریک ترین مدل در بازار )

 

 

44e

 

44a

 

علاقه مند به کامپیوتر از سخت افزار تا نرم افزار مشتاق یادگیری