امروز:10 فروردین 1403

معرفی مادربرد قدرتمند Z170A XPOWER

شرکت  msi    با توجه به این که سال گذشته با معرفی دو تا از قدرتمند ترین مادربردهای خود ( MPOWER  و Z87 XPOWER )، جوایز بسیاری کسب کرده حالا این شرکت مادر برد جدیدی با نام Z170A XPOWER را عرضه می‌کند . حتما این مادر برد نیز مثل مدلهای قبل با مشخصات و طراحی حرفه ای آن از برترین مادربرد های اورکلاک شناخته خواهد شد .

این مادر برد از پردازنده های نسل 6 اینتل یا  SkyLake پشتیبانی میکند چون دارای سوکت LGA1151  میباشد. شرکت msi در مدل جدید از طراحی متفاوت با مدلهای قبل استفاده کرده که در مدل جدید مادربرد، برد آن مدار چاپی مشکی و سفید و هیت‌سینک‌های نقره‌اندود می‌باشد که یک طراحی قابل توجهی به خود اختصاص داده .

 

4

برق‌رسانی این مادربرد از طریق دو اتصال‌دهنده 8 پین و 4 پین انجام می‌شود و مدار برق برای پردازنده نیز احتمالا از نوع 16 فازه باشد که البته باید به چوک‌های مادربورد که تماما از جنس تیتانیوم ساخته شده‌اند نیز اشاره داشت.

3

مادربرد Z170 XPOWER شامل چهار اسلات کارتPCI-Express 3.0 x16و سه اسلات کارت PCI-Express 3.0 x1   و دو عدد درگاه M.2 میباشد که کلا 8 عدد درگاه ساتا 3 و 2 عدد درگاه ساتا اکسپرس از خروجی‌های این مادربرد می‌باشند .همچنین این مارد برد با استفاده از OC Dashboard برای ادامه اورکلاک حتی در مواقعی که برد مدار چاپی یخ زده است نیز بادکمه های خازنی به کمک اورکلاکر می آید .

استاندارد نظامی درجه‌ی پنج (Military Class 5) نیز از دیگر مواردی است که به کارگیری مواد بسیار مقاوم و با کیفیت در این مادربورد را تضمین می‌کند. یکی از این مواد بسیار مقاوم که پیشتر به آن اشاره داشتیم نیز چوک‌های از جنس تیتانیوم این مادربورد بود که می‌تواند در برابر دماهای بسیار بالا، مقاومت کافی را داشته باشد.

2

کارشناس علوم کامپیوتر تخصص در شبکه های کامپیوتری، امنیت شبکه، مسیریاب های شبکه و ...