امروز:15 اردیبهشت 1403

سال 2016، سال اسمارت فون های 2سیمکارته

امروزه استفاده از گوشی های دو سیمکارته مزایای مختلفی دارد از جمله:

– جدا کردن مسائل کاری و تفریحی : اگر از علاقمندان به اسمارت فون دو سیمکارته باشید به راحتی میتوانید بدون استفاده از 2 گوشی جداگانه به مدیریت این موضوع بپردازید.

– استفاده از 2 سرویس دهنده همزمان: برای مثال یک گوشی برای وصل شدن به اینترنت و گوشی دیگر برای تماس و SMS

– جابجایی و قابلیت حمل بهتر: مسلما حمل یک گوشی آسان تر از حمل دو گوشی میباشد، بنابراین اگر کاربری دو سیمکارته هستید حتما گوشی دوسیمکارته برای شما گزینه بهتری خواهد بود.

حال خبر جالبی که از سوی موسسات آماری به دست ما رسیده این است که در سال 2016 میلادی از هر سه اسمارتفون فروخته شده در جهان یکی دو سیمکارته خواهد بود. برای مطالعه بیشتر با آریامونز همراه باشید.

تقاضای جهانی برای موبایل های دو سیمکارته روز به روز در حال افزایش است به خصوص در کشورهایی نظیر چین و هند که بزرگترین بازارهای تلفن هوشمند هستند،و علت این تقاضا پوشش وسیع تر مخابراتی به علت استفاده از 2 اپراتور جداگانه و از آن مهم تر ارزان قیمت بودن و به صرفه تر بودن این نوع گوشی هاست. هرچند که در کشور آمریکا این گوشی ها خواهان چندانی ندارند.

بهتر است بدانید که تحلیلگران جهانی پیش بینی میکنند که 431 میلیون اسمارتفون دو سیمکارته در سال 2015 به فروش خواهد رسید و این رقم در سال 2016 با رشد 19 درصدی به 514 میلیون عدد خواهد رسید، طبق این آمار در سال 2016 یک سوم بازار در دست تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند دوسیمکارته خواهد بود.

در بین محبوب ترین تولیدکنندگان جهانی اسمارت فون ها سامسونگ، لنوو و میکرومکس تنها تولیدکنندگانی هستند که به عرضه تلفن‌های هوشمند دوسیمکارته در بازارهای چین و هند می‌پردازند. اما به نظر میرسد اپل برنامه‌ای برای عرضه آیفونی دوسیمکارته نداشته باشد، هرچند این امکان وجود دارد که اپل نیز در مقیاسی کوچک اقدام به تولید چنین اسمارتفونی نماید.