امروز:10 اردیبهشت 1403

عدم مدیریت صحیح حافظه در پرچمداران سامسونگ مشکل ساز شد

بسته شدن خودکار اپلیکیشن‌هایی نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام در پرچمدارانی چون گلکسی S6 و S6 اج سامسونگ شکایت‌های زیادی را از طرف کاربران به همراه داشته است، مشکلاتی که مربوط به مدیریت حافظه‌ی رم این گوشی‌های‌ هوشمند است.

مشکلات ایجاد شده مبنی بر بسته شدن خودکار اپلیکیشن‌ها در پرچمداران سامسونگ با حافظه‌ی رم بالای دو گیگابایت تنها به دلیل مدیریت ناصحیح حافظه به وجود آمده‌اند. اپلیکیشن‌هایی نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام در گوشی‌هایی با حافظه‌ی رم بالای دو گیگابایت همیشه در حال اجرا بوده و در حافظه باقی می‌مانند، اما در گلکسی S6 این چنین نیست و شماری از اپلیکیشن‌ها که همیشه در حال اجرا هستند، به سرعت حذف می‌شوند. این مشکل در مورد مرورگر نیز صادق است.

البته اندروید اپلیکیشن‌های قدیمی موجود در حافظه‌ی رم را بصورت خودکار پاکسازی می‌کند، اما این اتفاق در گلکسی S6 و گلکسی S6 اج بسیار سریع‌تر از حالت معمول روی می‌دهد. گلکسی S6 و گلکسی S6 اج با وجود حافظه‌ی رم سه گیگابایتی، این فرآیند را بسیار سریع‌تر از زمان معمول اندروید انجام می‌دهند. با وجود سرعت بالا در حذف اپلیکیشن‌ها، باز هم میزان حافظه‌ی رم آزاد بسیار کمتر از میزانی است که باید باشد.

شماری این مشکل را برگرفته از اندروید 5.0 آبنبات چوبی می‌دانند، اما سایر گجت‌هایی که این سیستم‌عامل را استفاده می‌کنند، چنین مشکلاتی ندارند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.