امروز:10 اردیبهشت 1403

مدیاتک پردازنده‌های 10 هسته‌ای خود را برای گوشی‌های هوشمند معرفی خواهد کرد

غالب گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت چینی معمولا از چیپ‌های مدیاتک استفاده می‌کنند. سال ۲۰۱۳ مدیاتک چیپ‌ست‌های ۸ هسته‌ای را معرفی کرد. حال اخباری مبنی بر اینکه مدیاتک قصد دارد پردازنده ۱۰ هسته‌ای خود را از طریق محصولات شرکت‌های شیائومی و ویوو رونمایی کند به گوشی می‌رسند.

بر اساس گزارش‌ تحلیل‌گران چینی، چیپ‌ست جدید مدیاتک با نام Helio X20 شامل یک پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای خواهد بود. گفته می‌شود این پردازنده در اپلیکیشن AnTuTu امتیاز بنچمارک بالای ۷۰٫۰۰۰ را کسب کرده است. بد نیست بدانید که امتیاز چیپ‌ست ۸ هسته‌ای MT6795 استفاده شده در وان ام 9 پلاس در همین تست امتیاز ۵۰٫۰۰۰ را به دست آورده است.

احتمال داده می‌شود مدیاتک تا اواخر سال جاری میلادی تولید این چیپ را آغاز خواهد کرد. پردازنده‌های مدیاتک روی دستگاه‌های گران‌ قیمت آسیایی قرار گرفته‌اند و حال این شرکت در تلاش برای نفوذ به بازارهای امریکا است. اگر چیپ‌ست Helio X20 دقیقا همان اندازه که بنچمارک AnTuTu نشان می‌دهد خوب باشد، نفوذ به بازار آمریکا چندان دور از دسترس هم نخواهد بود.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.