امروز:10 اردیبهشت 1403

سامسونگ و تولید گوشی‌های پایین و میان رده با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی

بدون شک حافظه ذخیره‌سازی یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب گوشی هوشمند به ویژه گوشی‌هایی که امکان ارتقا حافظه ندارند می‌باشد. بیشترین مقدار حافظه موجود در حال حاظر برای تلفن‌های همراه حافظه ذخیره سازی 128 گیاگابایت است که آن هم مخصوص گوشی‌های رده بالا و پرچمدارن هست. اما به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد این تابو را بشکند و گوشی‌ههای میان رده را نیز به حافظه‌های اینچنین مجهز کند.

سامسونگ به واسطه چیپ حافظه جدید خود که امکان ذخیره ۳ بیت در هر سلول را فراهم می‌کند امکان حضور حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت را در گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه و میان رده را فراهم کرده است. کره‌ای‌ها، این حافظه‌ را بر اساس تکنولوژی eMMX ساخته‌اند که بیشتر گوشی‌ها نیزاز همین تکنولوژی استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد خیلی زود تولید انبوه این نوع حافظه شروع شود.

 

Samsung's 128GB eMMC flash storage

 

 

تکنولوژی eMMX که استفاده شده در این چیپ ۱۲۸ گیگابایتی، می‌تواند سرعت ۲۶۰ مگابایت بر ثانیه را برای خواندن متوالی اطلاعات شما تضمین کند که هیچ جای شکایتی در مقایسه با فُرمت بسیار سریع UFS که سامسونگ از آن در ساخت حافظه ذخیره سازی گلکسی اس 6 استفاده کرده، باقی نمی‌گذارد.

هنوز صحبتی از زمان عرضه این حافظه‌های ذخیره سازی به میان نیامده و هنوز باید منتظر بمانیم.

اشتراک گذاری

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.