امروز:10 فروردین 1403

سقوط آزاد بلک بری و صعود سریع ویندوزفون در بازار انگلستان

تعداد کاربران ویندوزفون در انگلستان از مرز 3.3 میلیون نفر گذشته است و گویی مایکروسافت یک موقعیت خوب در این کشور به دست آورده است. زمانی که اندروید و IOS نبض بازار را در دست خود دارند موفقیت مایکروسافت در جذب کاربران قابل تحسین است. این موفقیت شاید چیز بزرگی نباشد ولی می‎تواند نمایانگر آینده خوب برای ویندوزفون باشد.

 

بر اساس نتایجی که موسسه eMarketer در تحقیقات خود به دست آورده است، تعداد کاربران ویندوزفون در انگلستان از ژوئن 2014 تاکنون 1 میلیون نفر بیشتر شده یعنی در طی 8 ماه این تعداد از 2.2 میلیون کاربر به بیش از 3.3 میلیون کاربر ارتقا یافته است و این درست در حالی است که IOS اپل در اواخر سال گذشته توانست با موفقیت خود اندروید و ویندوزفون را به چالش بکشد.

 

uk market share

 

 

البته ویندوزفون هنوز هم در انگلستان راه زیادی برای پیمودن دارد چرا که سهم اندروید در این بازار با بیش از 21.5 میلیون کاربر برابر 56.2 درصد بازار و سهم IOS با 12.3 میلیون کاربر برابر 32.2 درصد و سهم ویندوز فون با 3.3 میلیون کاربر برابر 8.5 درصد بازار است، بنابراین پلتفرم ردموندی‌ها با وجود موفقیت به دست آورده در بازار انگلستان، در این بازار هنوز هم از دو رقیب اصلی خود عقب‌تر است.

اما بزرگترین بازنده این رقابت بدون شک بلک‎بری بوده چراکه تعداد کاربرانش از 8 میلیون نفر در سال 2012  و یا از 2.4 میلیون نفر در ژوئن 2014  حالا به کمتر از 700 نفر کاهش یافته است و این یعنی اگر نتوانی دل مشتریانت را به دست آوری، محکوم به حذف شدن از بازار هستی.

 

بیل فیشر کارشناس موسسه eMarkter در این مورد می‎گوید:

کم شدن کاربران بلک‎بری بسیار حیرت‌انگیز بوده، اما حالا آخرین آمار نشان‌دهنده‌ی این است که این کمپانی کانادایی در حال تجربه یک سقوط آزاد کامل در زمینه از دست دادن تعداد کاربران می‌باشد و کم کم در حال محو شدن و حذف از بازار انگلستان است و سهم او توسط اندروید و iOS تصاحب می‎شود.

نظر شما چیست؟ آیا بعد از نوکیا نوبت به بلک‎بری رسیده است؟

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.