امروز:10 اردیبهشت 1403

صفحه نمایش دایره‌ای سونی اسمارت واچ 4 محصول JDI است

پس از موبایل و تبلت، حال رقابت در عرصه ساعت‌های هوشمند شروع شده است و هر روز داغ‌تر می‌شود.تقریبا همه کمپانی‌های مطرح دنیا در زمینه موبایل، حالا یک ساعت هوشمند هم دارند. سونی که یکی از پیشکسوتان جدید این عرصه است برای معرفی نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود یعنی اسمارت واچ 4، به سراغ صفحه نمایش دایره‌ای 1.34 اینچی ژاپن دیسپلی (JDI) می‌رود و دیگر با دنیای مستطیلی‌ها خداحافظی خواهد کرد.

همانطور که گفته شد صفحه نمایش دایره‌ شکلی که سونی احتملا در اسمارت‌واچ 4 از آن استفاده خواهد کرد 1.34 اینچ اندازه خواهد داشت و رزولوشن آن ۳۲۰ در ۳۰۰ می‌باشد. ماژول ال‌سی‌دی این صفحه نمایش بر مبنای فناوری MIP ساخته شده که مصرف انرژی آن کمتر است.

بدون شک عمر باتری برای گجت‌های قابل حمل بسیار مهم است اما در مورد ساعت‌های هوشمند چون اکثریت مردم به داشتن ساعت‌هایی که باتری‌هایشان چندین ماه و گاهی تا چند سال عمر می‌کند عادت دارند، این مسئله اهمیت بیشتری دارد، چرا که هر شخصی هنگام شنیدن نام ساعت انتظار دارد که بدون تعویض باتری و یا شارژ، عقربه‌های ساعتش چندین ماه بچرخند!!!!

سونی یکی از چوب خورده‌های این قضیه است و استفاده از صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی Transflective در اسمارت واچ 3 باعث کاهش عمر باتری آن شد و شاید همین امر مانع از موفقیت سونی بود. اما صفحه نمایشی که توسط JDI معرفی شده و سونی قرار است در اسمارت واچ 4 از آن استفاده کند نسبت به Transflective کمتر از 0.5 درصد است!!!!  البته این کاهش انرژی کیفیت را کاهش نداده است و این صفحه نمایش قادر است حتی در محیط‌های پرنور و حتی در زیر نور آفتاب تصاویر روشنی را به نمایش بگذارد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.