امروز:9 فروردین 1403

تیم کوک: ساعت هوشمند اپل همه را شگفت‌زده خواهد کرد

تیم کوک گفته است ساعت هوشمند اپل برای این کمپانی بسیار مهم محسوب می‌شود که اپل تمام قدرت خود را گذاشته تا با اپلیکیشن‌های سفارشی‌سازی شده تجربه خوبی برای کاربران به ارمغان بیاورد. وی معتقد است این توجه و دقت کار، اپل واچ را به محصولی منحصر به فرد در بازار تبدیل می‌کند.

روز سه شنبه کوک در سخنرانی خود در کنفرانس اینترنت و تکنولوژی Goldman Sachs گفت:

 

هم‌اکنون در بازار محصولات مختلفی با نام «ساعت هوشمند» وجود دارد، ولی من شک دارم که بتوان این نام را برازنده هیچ یک از آنها دانست… مشخصا هیچ یک از آنها نحوه زندگی مردم را متحول نکرده و این چیزی است که ما می‌خواهیم انجام دهیم.

 

وی همچنین ادعا کرده است مشتریان وقتی ببیند با اپل واچ چه کارهایی می‌توانند انجام دهند، شگفت‌زده خواهند شد. در اپل واچ اطلاع‌رسانی‌های دقیق و مهم تنها با چرخاندن مچ نمایش داده می‌شوند.

 

کوک در ادامه صحبت‌های خود در مورد اپل واچ که در ماه آوریل معرفی می‌شود گفت:

 

هر کسی علاقه‌مندی‌های خاص خود را دارد. من خودم از ساعت هوشمندم در هنگام ورزش کردن استفاده می‌کنم تا فعالیت‌هایم را تحت نظر داشته باشم. اگر مدت زمان زیادی بنشینم، به من اخطار می‌دهد که بلند شوم و کمی راه بروم.

 

 

تیم کوک همچنین در مورد رشد اپل در بازار چین گفت، در آمد اپل در بازار چین، از 1 میلیارد دلار به بیش از 37 میلیارد دلار طی 5 سال اخیر رشد داشته است. وی دلیل این رشد را درک مناسب اپل از این بازار و همکاری با اپراتورهای مخابراتی این کشور و بازیگران بزرگ حوزه فناوری این کشور مثل Baidu  است.

تیم کوک در مورد Apple Pay گفته است که این سرویس رشد بسیار خوبی داشته است و مدعی شده از هر 3 دلار پولی که به وسیله تلفن همراه خرج می‌شود، 2 دلار آن از طریق Apple Pay پرداخت می‌شود. به گفته مدیرعامل اپل از زمانی که این سرویس راه‌اندازی شده است، اپل با ۲۰۰۰ بانک و موسسه اعتباری قرارداد همکاری امضا کرد و بسیاری از فروشندگان بزرگ نیز به این سیستم پرداخت علاقه نشان داده‌اند.

 

کوک در این باره می‌گوید:

ما فکر می‌کنیم سرعت رشد این روش پرداخت بیشتر و بیشتر شود. دلیل موفقیت Apple Pay این است که ما توانستیم طراحی و سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویس را کنترل کنیم. اگر این پروژه را به صورت شراکتی با چند کمپانی انجام می‌دادیم، وارد فرایندی فرسایشی می‌شدیم که نمی‌توانست نقش موثری در موفقیت ما داشته باشد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.