امروز:9 اردیبهشت 1403

پرچمدار بعدی سونی به MWC 2015 نمی‌آید!

چیزی تا شروع کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون نمانده است، طبق روال هر سال به جز اپل از بقیه کمپانی‌ها انتظار داریم که در این نمایشگاه پرچمدار جدید خود را معرفی کنند. هر روز اخبار و شایعاتی هم در این مورد منتشر می‌شوند و ما در آریامونز سعی کرده‌ایم تا کنون پوشش جامعی از این اخبار داشته باشیم. حالا یک خبر و یک شایعه عجیب به گوش می‌رسد. شایعات حاکی از این‌اند که سونی در این کنگره پرچمدار بعدی خود یعنی اکسپریا Z4 را معرفی نخواهد کرد و این کمپانی در نمایشگاه بارسلون بدون پرچمدار خواهد بود.

بنابراین سونی، تعدادی از محصولات میان‌رده‌اش را در داخل چمدانش خواهد گذاشت و به بارسلون می‌آید و احتمالا به همین خاطر کنفرانس خبری هم نخواهد داشت. این اخبار از وبسایت اکسپریا-بلاگ به دست آمده اند. این وبسایت مدعی شده است که سونی در این نمایشگاه تنها یک کنفرانس کوتاه خوش‌آمد گویی در 2 مارس برگزار می‌کند. البته شایعاتی نیز وجود دارند که می‌گوید سونی در این کنگره از یک تبلت 10 اینچی جدید پرده خواهد برداشت.

سونی در دوسال اخیر هر 6 ماه یک پرچمدار جدید رونمایی کرده است و همواره پرچمدار نیم سال اول خود را در MWC معرفی کرده است.اما گویی امسال شرایط فرق کرده و سونی تصمیم گرفته است در MWC 2015 هزینه‌های خود را کاهش دهد و سیاست دو سال اخیر خود را دنبال نخواهد کرد. البته سونی با این کار علاوه بر کاهش هزینه‌هایش زمان بیشتری را برای تولید و کار بر روی پرچمدار بعدی خود خواهد داشت.

سامسونگ، اچ‌تی‌سی و هواوی قصد دارند در ۱ مارچ از پرچمداران جدید خود رونمایی کند. علاوه بر سونی، ال‌جی نیز گوشی هوشمند رده بالای خود را به بارسلون نمی‌آورد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.