امروز:10 فروردین 1403

اجرای طرح جابجایی اپراتورها برای مشترکین موبایل

طرح امکان تغییر و جابجایی اپراتور موبایل بدون تغییر شماره برای مشترکان، وارد فاز اجرایی شد و بزودی فراخوان مناقصه برای انتخاب پیمانکار این پروژه از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام می‌شود.

صادق عباسی شاهکوه، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از آغاز اجرای طرح تغییر و جابجایی اپراتور بدون تعویض شماره با اعلام فراخوان مناقصه خبر داد

با تاکید براینکه هم اکنون بیش از 60 کشور دنیا این طرح را پیاده‌سازی کرده‌اند که علاوه بر کشورهای اروپایی و آفریقایی در کشورهای آسیایی نیز دیده می‌شود

در اجرای این طرح، علاوه بر جابجایی شماره بین اپراتورهای موبایل، باید امکان برقراری ارتباط با شبکه تلفن ثابت نیز وجود داشته باشد که از آنجایی که شبکه تلفن ثابت کشور ما تا حدودی قدیمی است کار به مراتب پیچیده‌تر و سخت‌تر خواهد بود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه 186 خود اصول اجرای «طرح ترابردپذیری شماره موبایل» یا همان امکان انتقال شماره را با هدف بالا بردن کیفیت ارائه خدمات اپراتورهای موبایل و رقابت برای ارائه سرویس بهتر تصویب کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها در اظهارات خود تاکید کرد که با اجرای این پروژه، مشترکان بدون تغییر شماره خود می‌توانند اپراتوری را انتخاب کنند که کیفیت خدمات و تعرفه مناسب‌تری داشته باشد.

 

Web Developer and Design