امروز:10 فروردین 1403

اولین تصاویر ویندوز10 بر روی موبایل

هر روز خبرهای تازه ای از ویندوز10 به دستمان می رسد. این بار نوبت اولین اسکرین شات های ویندوز10 برای موبایل رسیده است. تصاویر منتشر شده می گویند مایکروسافت برای توسعه سیستم عامل جدید خود دست به بازطراحی قسمت اطلاع رسانی و تنظیمات این سیستم عامل کرده است. البته باز طراحی این قسمت ها در تصاویر منتشر شده مشخص است و ممکن است مابقی قسمت ها نیز شامل این تغییر باشند.

اسکرین شات هایی که در زیر مشاهده می کنید از نسخه پیش نمایش فنی ویندوز 10 گرفته شده اند. طراحی بخش اعلان ها و تنظیمات سریع این نسخه بهبود یافته، البته علاوه بر این باز طراحی، ویژگی اصلی ویندوز 10 یعنی توانایی همگام سازی بین گوشی و تبلت و لپ تاپ و … نیز در این تغییرات قابل مشاهده است. یعنی اگر یکی از اعلان ها را در گوشی خود حذف کنید در دستگاه های دیگر ویندوزی شما آن اعلان به شکل خودکار حذف خواهد شد.

 

win10-for-phone-2

win10-for-phone-1

البته ویندوز 10 می تواند نسخه مخصوص آفیس برای گوشی های هوشمند که شامل اکسل، ورد و پاورپوینت می باشد را اجرا کند. مجموعه آفیس برای موبایل متناسب با صفحه نمایش کوچک این دستگاه‌ها بهینه شده و دارای امکانات بهتری برای همگام‌سازی یک سند یا ارائه پاور پوینت است.

کاشی های زنده هنوز هم حضور دارند اما محدودیت های اعمال تصویر زمینه برای هر کاشی اختصاصی در ویندوز 10 برداشته شده و می توان یک تصویر زمینه برای همه کاشی ها انتخاب کرد.

 

مایکروسافت قول داده تا پایان همین ماه جاری میلادی نسخه پیش نمایش فنی ویندوز ۱۰ برای موبایل را به دست توسعه دهندگان برساند. بنابراین تا پایان همین ماه باید صبر کنیم تا تصاویر بیشتری از محیط این سیستم عامل جدید ببینیم.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.