امروز:10 اردیبهشت 1403

4 اپلیکیشن برای قفل کردن برنامه ها

امروزه گوشی های تلفن همراه یکی از شخصی ترین وسایلی هستند که در دسترس همگان هستند. اطلاعاتی روی این گجت ها هستند که ممکن است شما نخواهید حتی نزدیکترین افراد به شما از آن ها با خبر شوند، پیامک ها و پیام ها، عکس ها، فیلم ها و ….. . شاید اولین راه برای محافظت از این اطلاعات همان رمز گذاشتن روی گجت باشد که البته ممکن است به طرق مختلف این رمز در دسترس دیگران قرار گیرد،اینجاست که پای اپلیکیشن هایی به وسط می آید که به روی اپ ها مختلف شما پسورد می گذارد و برای دسترسی به هر اپ باید رمز تعریف شده برای آن را وارد کنید. ما در گروه آریامونز چهار مورد از بهترین این اپ ها را برای شما گردآوری کرده ایم. با ما باشید.

 

  1. Applock

یکی از معروفترین برنامه برای قفل گذاری با بیش از ۵۰ میلیون کاربر از سراسر دنیا برنامه Applock هست. این برنامه امکان قفل گذاری روی تک تک برنامه ها، پیامک ها و تنظیمات دستگاه را برای شما فراهم می کند.

پس از نصب از شما یک رمز عبور و یک آدرس ایمیل خواسته می شود و این ایمیل برای مواردی است که شما رمز خود را گم می کنید و احتیاج به دریافت رمز جدید دارید. شما همچنین میتوانید از پترن (pattern)  برای قفل کردن اپلیکیشن های استفاده کنید و امکان تغییر تصویر پشت زمینه قفل را نیز خواهید داشت. علاوه بر این، امکان محدود کردن دسترسی به بخش مدیریت کارها (Task Manager)، محدود کردن دسترسی برای نصب و حذف برنامه ها و پاسخگویی به تماس های تلفنی برای کاربر در نظر گرفته شده است. Photo Vault و Video Vault از دیگر بخش های Applock هستند که برای قفل گذاری روی تصاویر و فایل های ویدیویی به کار میروند.

 

  1. Smart App Protector

Smart App Protector  مانند Applock از امکانات ابتدایی برای قفل گذاری برخوردار است و البته دو ویژگی متمایز کننده نیز دارد که در Applock  به آن ها دسترسی ندارید.

1-  حالت “ناظر” که در صورت فعال بودن، بر کلیه تلاش هایی که برای باز کردن قفل ها صورت میگیرد نظارت میکند و در صورت تلاش مکرر و بی نتیجه برای باز کردن قفل با استفاده از دوربین جلویی گوشی یک عکس از شخصی که قصد نفوذ به گوشی شما داشته است، میگیرد.

2- امکان قفل کردن یا باز کردن قفل دستگاه از راه دور و با استفاده از ارسال یک پیامک است. البته این قابلیت هنوز به صورت کامل و دقیق کار نمیکند و تا حدودی مشکل دارد، ولی در نوع خود قابلیت جالبی است و در مواردی که شما دسترسی مستقیم به گوشی یا تبلت خود ندارید میتواند بسیار مفید واقع شود.

 

  1. Visidon Applock

Visidon Applock نیز یک برنامه قفل گذاری است که برای باز کردن قفل ها از رویکرد جالبی استفاده میکند و آن رویکرد  تشخیص چهره است. البته قبل از اینکه این قابلیت فعال شود، برنامه از شما میخواهد تا گذرواژه ای را تعیین کنید تا در صورت عدم تشخیص صحیح چهره توسط برنامه بتوانید از آن به عنوان راه حل جایگزین استفاده کنید. بهتر است چهره خود را چهار تا پنج بار از زوایای مختلف با برنامه اسکن کنید تا کمترین خطا در تشخیص آن اتفاق بیافتد و در اولین اسکن چهره قفل گوشی باز شود. ضمنا با اضافه کردن برنامه به بخش Device Administrators  میتوانید از دسترسی غیرمجاز برای پاک کردن آن جلوگیری کنید.

 

  1. Smart Lock

Smart Lock علاوه بر قفل گذاری روی برنامه های دیگر امکان قفل کردن فایل های صوتی تصویری و فولدرها و محدود کردن دسترسی به اطلاعات اشخاص موجود در دفترچه تلفن گوشی شما را نیز داراست. رابط کاربری برنامه بسیار قابل فهم و کاربردی است و از سه تب تشکیل شده است که یکی به برنامه ها، یکی به فایل های صوتی تصویری و یکی به اطلاعات دفترچه تلفن گوشی شما اختصاص دارد. این تفکیک موضوعی میتواند دسترسی سریعتر شما را به موارد فوق فراهم آورد. البته به گفته توسعه دهندگان برنامه تب اطلاعات دفترچه تلفن هنوز به طور کامل آماده استفاده نیست و در نسخه های بعدی برنامه آماده خواهد شد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.