امروز:9 فروردین 1403

ویندوز 10، در قالب فلش USB بوت شده نیز عرضه می شود

امروزه اکثر لپ تاپ های جدید که به بازار عرضه می شوند؛فاقد درایو نوری می باشند و دیگر این سخت افزار ها ،محبوبیت خود را از دست داده اند و جای خود را به USB فلش ها داده اند .اخیرا نیز اخباری منتشر شده که مایکروسافت قرار است نسخه نهایی سیستم عامل خود را در قالب USB فلش به بازار عرضه کند.

 

همانطور که میدانید ،اکثر محصولات که بر پایه سیستم عامل می باشند، از قبل ویندوز بر روی آن ها نصب شده است و لایسنس نیز وارد شده پس نیازی به نصب ویندوز از طرف کاربر نمی باشد . اما کسانی نیز هستند که از دستگاه های قدیمی تر و کامپیوتر های شخصی استفاده می کنند که بایستی شخصا اقدام به نصب سیستم عامل خود در قالب سی دی یا دی وی دی کنند اما با توجه به خبر ها ،قرار است دیگر از این روش نصب استفاده نشود و مایکروسافت از USBفلش های قابل بوت برای عرضه سیستم عامل خود استفاده می کند .

با توجه به خبرهای اخیر ،مایکروسافت سیستم عامل جدیدش، Windows 10 را هم در قالب سی دی و دی وی دی و هم در قالب USB فلش در دو نسخه 32و 64 بیتی ؛وارد بازار می کند .اما نکته قابل توجه آن است که از USB فلش ها می توان فقط یکبار برای نصب سیستم عامل را بروی دستگاه استفاده کرد. حال بایستی منتظر تایید این خبر از سوی کمپانی مایکروسافت بمانیم.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.