امروز:7 اردیبهشت 1403

مایکروسافت سرویس Rooms ویندوز فون را قطع خواهد کرد

با روی کار آمدن ویندوزفون 7 ، سرویس Rooms معرفی شد و در ابتدا طرفدارانی داشت اما حالا دیگر هیچ کاربری به آن تمایل ندارد و مایکروسافت می خواهد این سرویس را از رده خارج کند و در واقع پشتیبانی اش را قطع کند . با آریامونز همراه باشید …

این سرویس در زمان معرفی ویندوز فون ارائه شد اما آنقدر که مایکروسافت انتظار داشت مورد استقبال کاربران ویندوز فون واقع نشد و مایکروسافت تصمیم گرفته که این سرویس را از رده خارج کند تا هزینه بیشتری نکند .

البته بعد از این نیز کاربران می توانند به تقویم ، یادداشت و فایل هایشان در سرویس Rooms ویندوز فون دسترسی داشته باشند اما دیگر مایکروسافت از آن پشتیبانی نخواهد کرد و کاربران نمی توانند گروه های جدید بسازند و فعالیت های جدیدی داشته باشند .
WinBeta ، یکی از سایت های معتبر در زمینه ویندوز فون از مایکروسافت سوال کرد که چگونه کاربران می توانند به فایل ها و یادداشت های قدیمی شان در این سرویس دسترسی داشته باشند و آن ها را ذخیره کنند .
مایکروسافت اعلام کرد برای ذخیره یادداشت ها در ویندوز فون از نوشته هایتان در نرم افزار One Note نسخه پشتیبان تهیه کنید تا زمانی که سرویس از دسترس خارج شد نوشته هایتان از بین نرود و پشتیبان داشته باشید . برای ذخیره فیلم و عکس ها در ویندوز فون در فضای ابری One Drive نسخه پشتیبان بگیرید .
مایکروسافت اعلام کرد درصورتی که تمایل دارید گفتگوهای قبلی تان را که در Rooms انجام شده است را داشته باشید نرم افزار Outlook را از استور ویندوزتان دانلود کنید ،البته می توانید از خود سایت outlook.com نیز نرم افزار را دریافت کنید .

با روی کار آمدن سرویس های پیام رسان با کاربردهای بیشتر و جذابیت بیشتر برای کاربران و نیز کاربران اندک سرویس Rooms ویندوز فون ، مایکروسافت ترجیح داد این سرویس را از کاربیندازد و دیگر پشتیبانی نداشته باشد تا بی دلیل هزینه زیادی را خرج نکند .

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم