امروز:8 اردیبهشت 1403

طبق گزارش ها، یوتیوب در حال آزمایش بازی های آنلاین برای موبایل و دسکتاپ است

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، گوگل به بازی های آنلاین به عنوان منبع درآمد احتمالی جدید برای یوتیوب نگاه می کند. طبق گزارش ها، پلتفرم میزبانی ویدیو از کارمندان خود دعوت کرده است تا محصول جدیدی به نام Playables را آزمایش کنند که به کاربران امکان می دهد مستقیماً در خود یوتیوب به بازی های آنلاین دسترسی داشته باشند. بر اساس ایمیل داخلی که مجله مشاهده کرد، حتی مهم نیست که از چه دستگاهی استفاده می‌کنند: ظاهراً بازی‌ها هم در موبایل و هم روی دسکتاپ قابل دسترسی هستند.

کاربران می‌توانند با استفاده از مرورگر وب یا برنامه، آن‌ها را در وب‌سایت YouTube پخش کنند، چه در گوشی اندرویدی یا iOS. در حالی که این گزارش نشان می دهد که در حال حاضر چندین بازی برای آزمایش در دسترس هستند، فقط به Stack Bounce اشاره کرد. این یک بازی آرکید با پشتیبانی از تبلیغات است که بازیکنان را وادار می کند با یک توپ پرتاب لایه های آجر را بشکنند. همانطور که این نشریه اشاره می کند، یوتیوب در حال حاضر از پخش زنده بازی درآمد کسب می کند، اما این محصول راه دیگری را برای درآمدزایی از صنعت در بحبوحه کاهش هزینه های تبلیغاتی به آن می دهد.

در حالی که گوگل نتوانست سرویس پخش بازی های منسوخ Stadia را توسعه دهد و در نهایت آن را تعطیل کرد، این تلاش به کلی چیز دیگری است. YouTube در حال حاضر مخاطبان زیادی دارد که مرتباً از سایت بازدید می کنند، بنابراین توجه به محصول جدید مشکلی نخواهد بود. Playables شاید بیشتر شبیه محصول بازی Netflix باشد که به کاربران پولی خود دسترسی به بازی‌های معمولی روی موبایل را می‌دهد. نتفلیکس جاه‌طلبی‌های زیادی برای ابتکار بازی خود دارد و طبق گزارش‌ها در حال کار بر روی توسعه‌ای است که با آزمایش بازی‌های تلویزیونی که از تلفن‌ها به عنوان کنترل‌کننده استفاده می‌کنند فراتر از دستگاه‌های تلفن همراه است.

اشتراک گذاری