امروز:9 فروردین 1403

گوگل در حال توسعه یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است

گوگل در مواجهه با رقابت مجدد مایکروسافت و OpenAI، ظاهراً برای ساخت یک موتور جستجوی کاملاً جدید مبتنی بر هوش مصنوعی “مسابقه” می کند. به گفته نیویورک تایمز، این شرکت در مراحل اولیه ایجاد یک سرویس جستجو است که سعی می کند آنچه را که از آن می خواهید پیش بینی کند، به این امید که “تجربه ای بسیار شخصی تر” را ارائه دهد. این پروژه “هیچ جدول زمانی مشخصی ندارد.” با این حال، با دانستن اینکه گوگل همچنین در حال توسعه مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی جدید برای موتور جستجوی فعلی خود با نام رمز “Magi” است.

از جمله ویژگی هایی که گوگل در حال توسعه آن است، یک ربات چت است که می تواند به سوالات مهندسی نرم افزار پاسخ دهد و قطعه کد تولید کند. این شرکت همچنین قابلیتی را آزمایش کرده است که به افراد امکان می دهد موسیقی را از طریق مکالمه چت بات جستجو کنند. به گزارش تایمز، این شرکت بیش از 160 کارمند را به طراحی مجدد اختصاص داده است.

دیگر افزوده‌های جدید «در مراحل مختلف توسعه» شامل ویژگی Chrome با نام «Searchalong» است. این به یک ربات چت اجازه می دهد تا صفحه وب را که در حال خواندن آن هستید اسکن کند تا اطلاعات متنی ارائه دهد. برای مثال، اگر به دنبال مکانی برای اقامت در Airbnb هستید، می‌توانید از ربات چت بخواهید که به شما بگوید در نزدیکی محل‌های اقامتی برنامه‌ریزی‌شده‌تان چه کارهایی را ببینید و انجام دهید. «GIFI» و «Tivoli Tutor»، یکی دیگر از ویژگی‌های آزمایشی، به کاربران این امکان را می‌دهند که از جستجوی تصویر Google برای تولید تصاویر و مکالمه با یک ربات چت برای یادگیری یک زبان جدید بخواهند. شایان ذکر است که بسیاری از این ویژگی‌ها، ویژگی‌هایی هستند که گوگل در گذشته آن‌ها را به نمایش گذاشته یا در پلتفرم‌های دیگری مانند Duolingo وجود دارد. به عنوان مثال، تولید تصویر از قبل در اسلایدها در دسترس است.

گویا گوگل قصد دارد ماه آینده Magi را قبل از معرفی ویژگی های جدید در پاییز معرفی کند. این زمان نشان می‌دهد که این پروژه در I/O 2023 ظاهر می‌شود. این شرکت قصد دارد ویژگی‌های Magi را به یک میلیون نفر در ایالات متحده ارائه دهد، قبل از اینکه تا پایان سال دسترسی به 30 میلیون کاربر را افزایش دهد.

یکی از سخنگویان گوگل در پاسخ به پرسشی درباره این گزارش به Engadget گفت: «ما سال‌ها است که هوش مصنوعی را به جستجوی Google آورده‌ایم تا نه تنها کیفیت نتایج خود را به طرز چشمگیری بهبود ببخشیم، بلکه راه‌های کاملاً جدیدی برای جستجو مانند لنز و جستجوی چندگانه معرفی کنیم. ما این کار را به شیوه ای مسئولانه و مفید انجام داده ایم که سطح بالایی را که برای ارائه اطلاعات با کیفیت تعیین کرده ایم حفظ می کند. هر طرح طوفان فکری یا ایده محصولی منجر به راه‌اندازی نمی‌شود، اما همانطور که قبلاً گفته‌ایم، ما از آوردن ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در جستجو هیجان‌زده هستیم و به زودی جزئیات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.»

سامسونگ با تاکید بر اهمیت Magi برای گوگل، ماه گذشته به این شرکت گفت که در حال بررسی قرار دادن Bing به عنوان جستجوی پیش فرض در دستگاه های خود است. گزارش شده است که این بیانیه گوگل را در “هراس” قرار داده است. قرارداد جستجوی این شرکت با سامسونگ تقریباً 3 میلیارد دلار در سال است. امسال، قرارداد جستجوی سودآور آن با اپل، موضوعی که مکرراً مورد بررسی ضدانحصار قرار گرفته، نیز برای تمدید قرار دارد.

اشتراک گذاری