امروز:31 فروردین 1403

Google ظاهر جدید خود را برای Docs و سایر برنامه‌های Workspace در دسترس قرار داد

ممکن است Google Docs، Sheets، Slides و Drive شما در روزهای آینده کاملاً متفاوت به نظر برسند. این غول فناوری ظاهر و احساس به روز شده ای را که ماه گذشته برای آنها وعده داده بود، بر اساس زبان Material Design 3 آغاز کرده است. در سندنگار، کاربرگ‌نگار و اسلایدنگار، Google با رابط کاربری ساده‌شده، یافتن کنش‌های پرکاربرد را آسان‌تر می‌کند. این شرکت همچنین در حال جابجایی برخی عناصر برای کاهش شلوغی است، از جمله قرار دادن تاریخچه ویرایش و نسخه در زیر یک نماد ساعت در گوشه سمت راست بالای برنامه. به‌علاوه، Google تجربه نظر دادن Docs را بهبود می‌بخشد – حتی واکنش‌های شکلک‌هایی را اضافه می‌کند که می‌توانند برای تأکید، رأی موافق یا مخالفت با پاسخ‌ها استفاده شوند – و خط‌کش‌ها و خطوط شبکه خود را به‌روزرسانی می‌کند.

در مورد Drive، غول فناوری در حال معرفی توانایی انتخاب چندین آیتم به طور همزمان برای فعال کردن اقدامات دسته‌ای است. دسته‌های جستجوی جدیدی مانند نوع (PDF، اسناد، ویدیوها و فایل‌های فشرده)، مالک و آخرین تغییر را نیز اضافه می‌کند تا مرتب‌سازی و یافتن فایل‌ها را بسیار آسان‌تر کند. این دو با هم می توانند زمان مورد نیاز برای انجام کارهای مکرر شامل چندین فایل از یک نوع را کاهش دهند. در درون فایل‌های جداگانه، Google اکنون شروع به نمایش اقدامات کلیدی به صورت درون خطی «برای دسترسی سریع و افزایش بهره‌وری» می‌کند.

این ویژگی‌ها اکنون راه خود را به کاربران باز کرده‌اند، اما ممکن است ۱۵ روز طول بکشد تا به برنامه‌های شما برسند. هنگامی که گوگل در فوریه طراحی مجدد Workspace خود را اعلام کرد، ویژگی های دیگری را نیز راه اندازی کرد که شامل اضافه کردن یک کرونومتر به طور مستقیم در Docs بود که می توانید برای افزایش بهره وری از آن استفاده کنید. برای Sheets، قابلیت قرار دادن پیوندهای Maps را مستقیماً در برنامه برای کمک به برنامه ریزی رویداد یا تدارکات اضافه کرد. این برنامه همچنین میانبرهای جدیدی دارد که به شما امکان می دهد به سرعت با تایپ @ با کلمه کلیدی مناسب، مانند @today، تاریخ های مرتبط را به یک برگه اضافه کنید.

اشتراک گذاری