امروز:7 اردیبهشت 1403

گوگل در حال کار بر روی ردیاب موقعیت مکانی مانند AirTag اپل است

زمان زیادی بود که گوگل ردیاب موقعیت مکانی خود را، شبیه به AirTag اپل، SmartTag سامسونگ و البته Tile راه اندازی کرد. به گفته کوبا وویچیچوسکی، توسعه‌دهنده (و افشاگر با منبع خوب)، تیم Google Nest در حال توسعه یک ردیاب با نام رمز «Grogu» است. بر اساس گزارش ها، این اسپیکر دارای یک بلندگوی داخلی و همچنین پشتیبانی از بلوتوث کم انرژی و باند فوق العاده (UWB) خواهد بود. Wojciechowski وقتی متوجه شد که گوگل از برچسب های مکان یاب در مرکز توسعه دهنده Fast Pair پشتیبانی می کند، شواهدی از ردیاب را پیدا کرد، ویژگی Android که به شما امکان می دهد دستگاه های بلوتوث را به سرعت متصل کنید.

در حالی که در حال حاضر هیچ جزئیات خاصی وجود ندارد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ردیاب گوگل مانند رقبا کار کند (آن را به هر چیزی که دوست دارید وصل کنید و مکان آن را با تلفن خود بررسی کنید). همچنین مشخص نیست که آیا گوگل می‌تواند تجربه اپل AirTag را تکرار کند یا خیر. Wojciechowski می‌گوید که Pixel 6 Pro و Pixel 7 Pro هر دو با ماژول‌های UWB عرضه می‌شوند که به آن‌ها اجازه می‌دهد شما را با دقت به اشیاء نزدیک هدایت کنند. اما او خاطرنشان می کند که شبکه “یاب” گوگل به UWB نیاز ندارد – BLE باید کافی باشد.

من اخیراً منابعی پیدا کرده‌ام که نشان می‌دهد Google روی پشتیبانی از برچسب‌های مکان یاب در Fast Pair کار می‌کند – برای اطلاعات بیشتر به رشته مرتبط مراجعه کنید. https://t.co/8tvlWaHQpv

حالا معلوم شد که گوگل روی یک ردیاب شخص اول هم کار می کند!

— Kuba Wojciechowski⚡ (@Za_Raczke) 16 ژانویه 2023

در حالی که گوگل نمی تواند تضمین کند که هر گوشی اندرویدی با UWB عرضه می شود، Wojciechowski می گوید گوگل با سازندگان چیپست کار می کند تا به آنها کمک کند از Fast Pair پشتیبانی کنند. این بدان معناست که ما می‌توانیم ردیاب‌های شخص ثالث را ببینیم که شبکه مکان را گرد می‌کنند، چیزی که تصور اینکه اپل هرگز اجازه دهد، سخت است. در مورد در دسترس بودن، Wojciechowski زمان خاصی را پیدا نکرد، اما او اشاره می کند که می تواند در I/O امسال اعلام شود. این منطقی است، زیرا گوگل در حال حاضر از رقابت ردیابی موقعیت مکانی بسیار عقب است.

اشتراک گذاری