امروز:6 اردیبهشت 1403

اولین به‌روزرسانی طراحی دسکتاپ ویکی‌پدیا در یک دهه، تغییر زیادی به همراه نداشت

ویکی‌پدیا بالاخره اولین بازطراحی بزرگ خود را در یک دهه اخیر دریافت کرد، اما ممکن است دقیقاً به دلیل تغییر کمی در تجربه اصلی خود قابل توجه باشد. کار دوباره راه اندازی شده به تازگی بسیار آشنا به نظر می رسد، و در عوض برخی از مشکلات رایج را از بین می برد. یک هدر چسبناک جدید دسترسی سریع به بخش های جستجو و مقاله را فراهم می کند، در حالی که جستجوی اصلاح شده تصاویر و توضیحات را در حین تایپ نشان می دهد. تغییر زبان آسان‌تر است و فهرست مطالب به شما کمک می‌کند در محتوا پیمایش کنید.

TechCrunch همچنین به ترفندهای کوچکتر اشاره می کند. یک نوار کناری جمع شونده به شما امکان می دهد حواس پرتی را هنگام مطالعه حذف کنید. اندازه فونت پیش‌فرض نیز بزرگتر است تا فشار روی چشم شما کاهش یابد.

به‌روزرسانی ویکی‌پدیا اکنون برای کاربران انگلیسی منتشر می‌شود. ویکی‌مدیا قبلاً این به‌روزرسانی را برای 300 زبان از 318 زبان فعال در سایت در دسترس قرار داده است. در حال حاضر پیش فرض برای خوانندگان عربی و یونانی است. تیم همچنان در حال درخواست بازخورد است، بنابراین اگر سایت به پیشرفت خود ادامه دهد تعجب نکنید.

بنیاد ویکی‌مدیا روشن می‌کند که هیچ عملکردی را حذف نکرده است و این تغییرات منجر به دستاوردهای واقعی در آزمایش با گروه‌های داوطلب بین‌المللی شده است. کاربران 30 درصد بیشتر جستجو کردند و 15 درصد کمتر پیمایش کردند. به گفته سازندگان، هدف از طراحی مجدد، مدرن کردن ویکی‌پدیا از طریق در دسترس‌تر کردن آن برای «نسل بعدی» کاربران اینترنت است که ممکن است چندان با وب آشنا نباشند. در این صورت، اگر یک خواننده سرسخت هستید، ممکن است توجه زیادی به تغییرات نکنید، اما کسانی که به تازگی آنلاین می شوند ممکن است از سهولت استفاده قدردانی کنند.

اشتراک گذاری