امروز:10 اردیبهشت 1403

Steam اعلان‌ها، عناصر UI و پوشش درون بازی را اصلاح کرد

آیا احساس می کنید که سرویس گیرنده دسکتاپ Steam مدت هاست که برای یک ارتقاء اساسی به تعویق افتاده است؟ Valve هم همینطور. امروز این شرکت یک به‌روزرسانی برای این پلتفرم منتشر کرد که شامل بسیاری از ویژگی‌هایی است که در کانال بتا این برنامه آزمایش کرده است. جدیدترین سرویس گیرنده دارای فونت ها و منوهای به روز شده، سیستم اعلان تجدیدنظر شده و پوشش بازطراحی شده در بازی است. بهتر از این، Valve می‌گوید این پلتفرم با یک چارچوب کاملاً جدید طراحی شده است تا به ارسال همزمان ویژگی‌ها در تمام نسخه‌های Steam کمک کند.

این بدان معناست که برخی از ویژگی‌های جدید موجود در سرویس گیرنده دسکتاپ نیز در Steam Deck در دسترس هستند. به طور خاص، Valve از همپوشانی درون بازی کلاینت بازنگری شده است – علاوه بر یک رابط جدید و نوار ابزار همه کاره تر، بازیکنان اکنون به ابزار یادداشت جدیدی نیز دسترسی دارند که در رایانه های شخصی همگام می شود. به لطف فریمورک جدید، این ویژگی اکنون به طور همزمان روی دسکتاپ و Steam Deck در دسترس است. پوشش همچنین دارای یک ویژگی جدید “پین” است که به کاربران امکان می دهد ابزار یادداشت ها (یا هر پنجره دیگری از رابط درون بازی) را در طول بازی قابل مشاهده نگه دارند.

Valve همچنین در تلاش است تا اعلان های مشتری را پاک کند. اکنون با کلیک بر روی نماد فقط باید جدیدترین و مرتبط ترین اعلان ها را نشان دهید و از کاربران می خواهد تا برای دیدن نمای تاریخی کامل کلیک کنند. کاربران باید به‌روزرسانی‌های کوچکی را در بقیه کلاینت‌ها نیز ببینند، از جمله متن گفتگوی به‌روزرسانی شده، فونت‌های جدید و رنگ‌های بهینه‌سازی شده.

ویژگی‌های جدید خوب هستند، اما به نظر می‌رسد Valve بیشتر از همه به بهبودهایی که در زیر کاپوت ایجاد کرده افتخار می‌کند. علاوه بر چارچوب جدید، این شرکت می‌گوید که شتاب سخت‌افزاری را برای کاربران مک و لینوکس فعال کرده و تجربه‌ای روان‌تر را در تمامی پلتفرم‌ها ارائه می‌دهد.

آخرین و شاید کمترین، به روز رسانی ممکن است پایان حالت قدیمی Steam Big Picture باشد. در میان لیست طولانی رفع اشکال مشتری، نکته ای وجود دارد که گزینه خط فرمان برای فعال کردن “oldbigpicture” حذف شده است. اکنون همه ما از رابط Steam Deck استفاده می کنیم.

آپدیت جدید Steam Client هم اکنون برای دانلود در دسترس است. برای جزئیات، یادداشت های پچ کامل را بررسی کنید.

اشتراک گذاری