امروز:7 اردیبهشت 1403

پس از بسپن شدن سرویس استادیا، کنترلر Google Stadia شما بدرد نخور نخواهد بود

گوگل قبل از بسته شدن سرویس پخش بازی در 18 ژانویه به کاربران Stadia جوایز دلداری می دهد. برای شروع، در حال برنامه ریزی برای انتشار ابزاری است که پشتیبانی بلوتوث را در کنترلر Stadia فعال می کند. برای دانلود آن باید تا هفته آینده صبر کنید، اما این باید دستگاه را برای تقریباً هر عنوانی که از گیم‌پد پشتیبانی می‌کند مفید کند، تا زمانی که پلتفرم در وهله اول سخت‌افزار را تشخیص دهد.

این شرکت همچنین یک کلون Snake به نام Worm Game را به عنوان آخرین “تشکر” از کاربران منتشر کرده است. این یک پروژه ساده است که تیم Stadia از قبل از راه‌اندازی از آن برای آزمایش استفاده می‌کرد، اما اگر می‌خواهید به سرویس ارسال مناسبی بدهید، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.


با این حال، اگر Destiny 2 را در Stadia بازی کنید، خوش شانس نیستید. Bungie قبلاً سرورهای Stadia Destiny 2 را تعطیل کرده است و به گیمرها تا 18 ژانویه فرصت داده است تا Cross Save را فعال کرده و شخصیت‌های خود را به جای دیگری منتقل کنند. توسعه‌دهنده همچنین هشدار می‌دهد که تا زمانی که Stadia حساب اصلی شماست، پس از هجدهم به هیچ دلیلی نباید Cross Save را غیرفعال کنید.

این اطلاعیه های لحظه آخری احتمالاً شوکه کننده نخواهد بود. گوگل برنامه های خاموش شدن خود را در ماه سپتامبر اعلام کرد و از نوامبر بازپرداخت را آغاز کرد. دیگر استودیوهای بازی نیز هفته هاست که به این انتقال کمک کرده اند. IO Interactive اخیراً یک ابزار Progression Carryover وعده داده شده را برای بازیکنان Hitman منتشر کرده است، در حالی که Ubisoft نسخه‌های PC رایگان بازی‌های خریداری شده از طریق Stadia را ارائه می‌کند. اگر قبلاً این جهش را انجام نداده بودید، احتمالاً برای آن آماده می شدید.

فناوری پشت Stadia پس از آن زنده خواهد ماند و بازی Worm فقط خاطره است. علاوه بر به‌روزرسانی کنترلر، Google’s Immersive Stream for Games عملکرد ابر را در اختیار سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد. با این حال، لحظه ای تلخ و شیرین است – این خبر یادآوری می کند که جاه طلبانه ترین ابتکار بازی گوگل در حال پایان است.

اشتراک گذاری